Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Ekim 25, 2014, 11:26:27 ÖÖ

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

moto-park.com forumları

*
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: BMW R80GS  (Okunma Sayısı 7072 defa)
resync
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 6620


Yarra Yering


WWW
« : Nisan 24, 2007, 09:10:29 ÖÖ »

Şimdi şöyle birşey var:
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=3651609

Resimlerde bir kusur bulamadım ve zaten çok basit ve dayanıklı aletler.

Gene de R80GS almaya yeltensem bilmem gereken şeyler nelerdir?
Nelere bakmak lazım danışmak istedim.

Türkiye'deki hemen hemen bütün R80GSler gibi bu da büyük ihtimalle Polis çıkması, bu nasıl bir dezavantaj olabilir?

Neden R80GS diye sorarsanız, basit ve erişilebilir mekaniği ve elektriğine kendim de gerektiğinde müdahele edebileyim, olmadık yerlere gittiğimde (ki gideceğim) durum gerektirirse kaba çözümlerle yola devam edebileyim.

Basit, güvenilir ve dayanıklı bir katır istiyorum. Teknolojik bir "fly-by-wire" ucubesi değil (bunlara karşı değilim, sadece şu anda istediğim şeyler değil onlar Gülümse ).

Yardım, görüş ve/veya tespitler için şimdiden teşekkür ederim.
Yukarıdaki aleti cazip bulup, çaktırmadan benden önce alacak olana da kızmam onu da söyleyim  Yakarım
Logged

Operation Yarra Yering
Stage 1 Visa Grant Complete - Time to complete 1 year
Stage 2 Job Hunt - Started
Stage 3 Big Move to DownUnder - 25.11.2014
nwanda
Sr. Member
****
Mesaj Sayısı: 282


« Yanıtla #1 : Nisan 24, 2007, 09:29:29 ÖÖ »

km'sini anlayamadım??
Logged

1150 ADV
HaMuslu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3254



« Yanıtla #2 : Nisan 24, 2007, 09:53:22 ÖÖ »

R80GS konuların da tanıdığım otorite Aslanko'dur, dur aklıma gelmişken onu da davet edeyim sitemize, gelsin karalasın bi şeyler Kafam karıştı

http://www.motoaslanko.com/tr/satilik_motor.asp  sayfasın da 3. sıradaki BMW 1993 R 80 GS ilanının sahibi,  (klimacı) Cahit GERÇEK motosiklet camiasının en eski duayenlerinden biridir, senin bulduğun ile aynı modeller resync, ancak seninkinin bu kadar yıpranmış olmasının nedeni muhtemelen Polis motoru olduğundandır...



Cahit abinin R 80 GS'i;
Logged

Yolculuk ödüldür.
sancopanco
Forza Scooter
Hero Member
*
Mesaj Sayısı: 3572


Sukıtır Çobanı


« Yanıtla #3 : Nisan 24, 2007, 10:21:41 ÖÖ »

Polis motorları genelde çok eziyet çekmiş oluyorlar. Bir ikincisi polisin elindeki imkanlar kısıtlı olduğu için bazı motorları-hatta bazen pek çok motoru- gözden çıkartıp onları yedek parça deposu gibi kullanıyorlar. Sonra bu motorlardan geriye kalanları birleştirip bir motor yapıp sivile satıyorlar. Ya da hurda biçiminde satıyorlar, bu işle uğraşanlar ya hurda fiyatına aldıkları motorları birleştirip bir araç yapıp satıyor, ya da bu araçlar lego gibi oldukları için piyasadan bulabildikleri çıkma parçalarla toplayarak satıyorlar.

BMW'nin eski modellerine ait başka bir dünya var Türkiye'de, çoğumuz bilmeyiz. Bu işle uğraşan belli başlı adamlar var. Bu kişiler her modele özel contalar, yedek parçalar, hatta silindirler, silindir kapakları bile ürettirmişler. Ben bu dünyayı gördüğümde çok şarşırmış, bir buzdağının en üstünde yaşadığıma karar vermiştim. Ancak ne yazık ki bu yedek parçaların ömürleri orjinali gibi olmuyor. Yani sen ne kadar motoru topladım sansan da sonunda sıkılıp orjinal parça arayışına giriyorsun.

Motordaki sorunlu parçaları değiştirmeye başlayıp da işin içine iyice girince, motoru daha yakından tanımaya, neyin ne olduğunu anlamaya, aslında çoğu parçanın bir şekilde oraya "kaktırılmış" olduğunun farkına varmaya başlıyorsun. Bildiğim kadarı ile bu motorların yedek parçasını bulmak mümkün fakat pahalı. Motoru tanıdıkça "yahu bu araç nasıl çalışıyormuş şaşıyorum" demeye başlıyorsun. "Onu da, bunu da değiştireyim" derken sonunda bir bakıyorsun çıkma R80GS sana ikinci el 1150GS parasına gelmiş... CR'ye dokun, bin ah işit  Karnımı tutarak gülüyorum

İşte bu yüzden el değmemişcesine yeni gibi duran 97 R80 Basic'ler, el değmemiş 1150 parasına satılıyor.    

km'sini anlayamadım??

Bakım ya da yenileme yapıldıktan sonraki kilometresini böyle yazıyorlar.

"Motoru sıfır kilometre yaptık aaabi..."

----------------

Halil Aslanko konusunda haklısın da, bu konuları birebir yaşamış bir başka duayen, CR, aramızda. Benzer bir motoru alıp yeni baştan yarattı. Aslanko'nun vakti olur mu bilmiyorum ama CR'yi dürtelim derim.

Konuya bak Alkışlıyorum 

Sanço
Logged

Tomkedi, Umut Akçalı'nın anısı önünde saygıyla eğilirim.
Aç Kapakları Norveç Eicma'dan banttan yayın
sancopanco
Forza Scooter
Hero Member
*
Mesaj Sayısı: 3572


Sukıtır Çobanı


« Yanıtla #4 : Nisan 24, 2007, 10:34:49 ÖÖ »

Kendimden alıntı yapıyorum

Alıntı
İşte bu yüzden el değmemişcesine yeni gibi duran 97 R80 Basic'ler, el değmemiş 1150 parasına satılıyor.


Halil'in yazdığı bağlantıya baktım şimdi:

http://www.motoaslanko.com/tr/satilik_motor.asp  sayfasın da 3. sıradaki BMW 1993 R 80 GS ilanının sahibi,  (klimacı) Cahit GERÇEK motosiklet camiasının en eski duayenlerinden biridir


Burada öndemli olan Cahit Abi'nin duayenliği değil, motorunun "sahibinden" oluşu. Bu motorları da saklayan yegane adamlar duayenler zaten.

Aslanko'nun satılık sayfasındaki fiyatlar yukarıda alıntı yaptığım önermemi doğrular nitelikte. Bakalım:

96 1100GS, 68 bin km'de, 8.250YTL

93 R80GS, 56 bin km'de, 10.000 euro

Onbin euroya bugün çok çok iyi bir 1150GS almak mümkün. Polisten çıkma motora binilmesine binilir ama, motoru gerçekten adam etmek mi, yoksa parasını verip 1150 veya bu şekildeki bir R80 almak mı daha iyi onu bilemedim. İlla adam edilmesine gerek var mı? O da kişiye göre değişir.


Sanço
Logged

Tomkedi, Umut Akçalı'nın anısı önünde saygıyla eğilirim.
Aç Kapakları Norveç Eicma'dan banttan yayın
HaMuslu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3254



« Yanıtla #5 : Nisan 24, 2007, 10:50:56 ÖÖ »

Evet Sinan aslında bende gönderme yapmak istemiştim, onun için linki astıydım zaten, Cahit usta sıfır aldığı ve o yıldan beri kullandığı motoruna 10.000 euro istiyor ancak Deniz'in bulduğu aynı model aynı yaştaki BMW ise 4.500-YTL, bariz olarak neyin nasıl olduğu buradan anlaşılıyor zaten... Gülümse


Deniz, rent a car çıkışlı olmayan temiz bir XT600 alsana abisi sen, uzun yolların&turların tek alternatifi "tek baca" endurolar ve senin tabir ettiğin; "basit ve erişilebilir mekaniği ve elektriğine kendim de gerektiğinde müdahele edebileyim, olmadık yerlere gittiğimde (ki gideceğim) durum gerektirirse kaba çözümlerle yola devam edebileyim.Basit, güvenilir ve dayanıklı bir katır istiyorum." un tam karşılığı oluyor bence hocam XT600, az parça az problem, hatta no problem, sağlam, dayanıklı, tamammülü yüksek makineler...


Logged

Yolculuk ödüldür.
resync
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 6620


Yarra Yering


WWW
« Yanıtla #6 : Nisan 24, 2007, 11:12:51 ÖÖ »

Bilgiler için teşekkürler Halil ve Sinan.

Bilmem gerektiğini düşündüğüm/istediğim şeylere değindiniz.
Sinan, arada senin de R1150R'yi de gördüm orada, badem gibi ama güncel bütçemi iki kere zorlar onu almak Büyük gülümse
Logged

Operation Yarra Yering
Stage 1 Visa Grant Complete - Time to complete 1 year
Stage 2 Job Hunt - Started
Stage 3 Big Move to DownUnder - 25.11.2014
coolrider
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 586



WWW
« Yanıtla #7 : Nisan 24, 2007, 01:09:56 ÖS »

Konuya cevap yazmadan geçemezdim Göz kırpıyorum.

Eski bir BMW için hevesli miyiz? Önce bazı gerçeklerle yüzleşelim:

Bir BMW üzerinde en ucuz şey sürücüdür. (bmw-türk)

Ucuz bir BMW'de ya eksik orjinal parça, ya eksik tamirat veya ikisi de vardır; parçalar eklenip tamirat bitince gerçek değere ulaşılır... (tecrübelerimden alıntı Kafana kafana )

Ben bir hayalin peşinde koştum, normalde alabileceğimden daha kötü halde bir motoru, o tur motoru olmasa da, o hale getirdim, getirdiğimi sandım, yabana atılmayacak yollar yaptım.

Pişman mıyım? Kısmen. Ne var ki, bana başka bir makineyle yaşayamayacağım anlar yaşattı. Birlikte meşhur olduk, avatarımdan bile çıkaramıyorum, görüyorsunuz.

Şu an yine hasta. Vakit ayırıp artık yazsonu bir İzmir yapması lazım. (Muhtemelen) Krank keçeleri patlayıp Seyitgazi dönüşünde arka tekere habire yağ püskürterek geldik. Gidiş yönünde işe 2005 bir TA ile aşık atıp yeni Hagon'larıyla bana hava atıyordu adeta "Salak GS'i boşuna aldın, iki amortisöre seni zevk delisi yaptım işte..." der gibi Kafamı kıracağım... Dönüşte "Seni işe yaramaz çaydanlık!" diyecek oluyorum, sanki "Eve gelmedik mi sonunda?" der gibi sinek yapışmış farıyla suratıma suratıma bakıyor!

Bir endüstriyel obje ile bu nasıl yaşanıyor bilmiyorum. Bazen ona kızıyorum, bazen kendime, Kırka'ya gider mi diyorum, giderim diyor, dönüşte kayış atıyor, "Sana çöp takarsam namerdim." diyorum, merkezde ona özel KN yağ ve hava filtresi kutusunda bekliyor bir yandan...

Yorgun Frolayn'ı yine de seviyorum. Yani herhalde. Bir nevi evliliğe şu veya bu sebepten hapsolmuş ve artık ve maalesef yılların, yolların ve yaşananların hürmetine birbirlerine düşkünlük geliştirmiş bir çift gibiyiz. Sonumuz hayır olsun!


------------------

Resync senin olaya gelince, bunlar harika aletler, ama Sinan yazılacakların çoğunu yazmış. Almanya'da Amerika'da ne bakımlar, restorasyonlar geçirmiş aletler var. ADVrider'da fotolarına bakıyorum, bazen hayranlığımı adamlara yazıp tebrik ediyorum. Onlarca kez de yazdım, belki bir gün eşim bana katılırsa, 1200'e sahip olmak iyi olacak, başka motor aramayacağım. Yalnız olsam, beni affedin, Aslanko'dan koparabileceğim her kuruşu teklif edip o makinayı veya bir benzerini alırdım. 1150 yerine evet.

Ama bana bakmayın. Damarlarımda Airhead (Sinan almanlar da "luftkopf" falan diyorlar mı buna, benim gördüğüm "2-ventile" geçiyor Kafam karıştı) var benim, makul karar veremem Yardım...
Logged

72' Ahmet ERTÜR
Gönül motordan geçer, motorcudan geçmez!..
hepdurgunsu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 4438



« Yanıtla #8 : Mayıs 17, 2007, 11:22:48 ÖS »

2T zamanlarından "İlyada" Cem'i hatırlayananız çok olur eminim.. Amma yazardı adam..

Onu çok gazlamaya çalışmıştım ben bir R80 ya da R100 toplasın diye.. O deli adam bile kaçınmıştı bu işten.. Yabana atılmaz.. Adam sanayide yaşayan, imkanı olan, herkesi tanıyan, bir de en önemlisi deli dolu bir adam.. Üşenmez oturur bir yıl kalkmaz başından..

En büyük hayallerinden biriydi.. Piyasadakilerin çoğunun  karbüratörü çıkma falan, ya da çok kötü durumda.. Polisler çoğunu tüketmiş zaten.. Yenisi 800-1000 Avro diyordu..

İhtiyatlı olmak gerek sanırım..
Logged
HaMuslu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3254



« Yanıtla #9 : Mayıs 18, 2007, 08:32:01 ÖÖ »

Cem, çok iyi yazıyor, 2t'de tüm yazılarını ilgiyle okurdum, keşke burada olsa...
Logged

Yolculuk ödüldür.
aslanko
Newbie
*
Mesaj Sayısı: 4


« Yanıtla #10 : Mayıs 28, 2007, 10:17:04 ÖS »

En zor ve en güzel şey eski olan bir şeyi hayata geçirmektir...
Belki 20 den fazla eski model motosikleti hayata geçirmişimdir.. Ama gerçekten zor ve madi olanak isteyen bir iş.
Bazen hazır almak daha da ucuz oluyor... Eskiye ne yaparsan yap eski işte
Bu gün yarın size Türkiye deki bir BASIC ve R 80 GS Mezarlıgının resimlerini gösterecegim.
Dilerseniz buradan satın da alabilirsiniz ama meydana getirmeye.................İSTER...İnanın...

Aslanko
www.motoaslanko.com
info@motoaslanko.com
Logged
ruzgarinbabasi
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 780



WWW
« Yanıtla #11 : Mayıs 29, 2007, 06:49:44 ÖÖ »

Dilerseniz buradan satın da alabilirsiniz ama meydana getirmeye.................İSTER...İnanın...

çok güzel özetlemişsin.  Çok gülüyorum
Logged

HaMuslu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3254



« Yanıtla #12 : Mayıs 29, 2007, 07:34:30 ÖÖ »

Vayyy Aslanko abim gelmişşş,  Alkışlıyorum abi hogeldin, ne iyi ettin de geldin  Teşekkürler
Logged

Yolculuk ödüldür.
HaMuslu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3254



« Yanıtla #13 : Haziran 03, 2007, 05:27:54 ÖS »

http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=3587592
Logged

Yolculuk ödüldür.
Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Kullanıcı

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Ekim 25, 2014, 11:26:27 ÖÖ

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
TinyPortal v.1.0.6 beta 2 © Bloc