Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Ekim 21, 2014, 09:54:39 ÖS

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

moto-park.com forumları

*
Sayfa: [1] 2 3
  Yazdır  
Gönderen Konu: Aküler ve Akü Şarjı  (Okunma Sayısı 30333 defa)
sancopanco
Forza Scooter
Hero Member
*
Mesaj Sayısı: 3572


Sukıtır Çobanı


« : Aralık 07, 2006, 01:21:35 ÖS »

Shervin arkadaşımız "Akü" ile ilgili epeyce bilgi derlemiş. Ancak şu aralar yoğun olduğu için ben kendisi adına konuyu foruma aktaracağım. Buna ek olarak Bora Yurtören akü hakkındaki derin bilgisi ile Shervin'in mesajına katkıda bulundu.

Bu başlıkta yeralan mesajlar, her iki arkadaşımın da izni ile ikiteker posta grubuna atılmış kendi e-postalarından düzenlenmiştir.

Shervin'in yazılarını siyah, Bora'nın mesajlarını mavi renk ile izleyebilirsiniz.

--------------------
 
Aku Sarji icin bir takim ozet bilgiler sunmamda yarar var ...
 
Verecegim tum bilgiler; Sulu - Asitli tipli akuler icin gecerlidir.
JEL veya AGM akuleri ise bambaska kurallara tabiidirler ...
 
Öncelikle akü tiplerini kısaca tanıyalım:

Piyasada 3 çeşit kurşun-asit aküyü yaygın olarak bulabilirsiniz:
 
1) Normal sulu aküler: Kurşun plakalar ve arasında sıvı durumda sülfirik asit çözeltisi. En ucuz aküler bunlardır, devrilince (ki motor devrilici bir alettir) asit akıtırlar ve bu asit özellikle alüminyum alaşım yüzeylerde (şase, jant vs.) hiç çıkmayacak bir iz bırakır. Bir de sık sık su ilavesi gerektirirler. Bakımsız tabir edilen daha iyi kapatılmışları da vardır ama bunlar bile daha seyrek olsa da su ilavesi isterler.
 
2) AGM (Absorbed Glass Mat) aküler: Kurşun plakalar arasında cam yünü benzeri bir malzemeye emdirilmiş sülfirik asit çözeltisi içerirler. Tam anlamıyla kapalıdırlar, baş aşağıya bile çalışabilirler, kesinlikle akmazlar, kesinlikle su ilavesi istemezler. Pahalıdırlar.
 
3) Jel Aküler: Kurşun plakalar (daha ince ve daha çok plaka) arasında koyu jel kıvamında asit çözeltisi içerirler. Bunlar da tam kapalıdırlar, akmazlar, su istemezler. Ancak yapıları itibarıyla şarj karakteristikleri farklıdır ve marş aküsü olarak pek randımanlı olmazlar. Daha çok UPS, ışıldak vs yerlerde kullanılırlar. Piyasada çin kökenli binlerce marka olarak bulunuyorlar. Ucuzdurlar.
 
Motorlarda son zamanlarda AGM aküler standart hale geldi. 1150GS aküsünün de böyle olmasını beklerim. Motorunuz eski model ve orijinal aküsü sulu tip ise bunun yerine rahatlılka AGM akü alıp kullanabilirsiniz ancak kılıf yapıları pek uyumlu değildir. Aynı voltajda aynı Ah kapasitesindeki AGM bir akü karşılığı sulu aküye göre biraz daha büyük bir kasada olur, yerine oturtmakta zorlanabilirsiniz. Jel aküyü motorda kullanmanızı tavsiye etmem, ömürleri uzun olmaz ama ucuz oldukları için sık değiştirmek şeklinde bir yaklaşım olabilir.


---------------
Akunuzun amperaji x Ah ise; ideal sarj akimi x/10 Ah 'dir.
Ornegin; Akunuz 20Ah ise; ideal sarj akimi 2Ah'dir.
Bu durumda Akunuz "0" iken tam dolmasi icin gereken sure en az 10 saat'dir.
 
Bazi hallerde zaman kisitli ise ve hizli sarj gerekiyor ise (aku da saglikli ise); x/5 Ah ile de sarj edilebilir.
Ornegin; Akunuz 20Ah ise; ideal hizli sarj akimi 4Ah'dir.
Bu durumda Akunuz "0" iken tam dolmasi icin gereken sure en az 5 saat'dir. bu yontemi aliskanlik haline getirmemek gerek.
 
Bu veriler prosfesyonel bir sarjda kullanilan verilerdir. Trickle sarj dedigimiz; damla damla, azar azar sarj yontemlerinde daha az akimlar ile uzun sureli sarjlar yapmak olasidir. Ve daha cok akunun kondusyonunun korunmasinda endikedir.
 
---------------
Aku sarj cihazlari 2 tiptir.
 
1- Akilli
2-Akilsiz Gülümse
 
1- Akilli olanlarin hediyesi de pahali olur. Oyleki servisiniz yoksa almaniz mantikli olmaz. Parasini bankaya koyup 2 senede bir akunuzu yenileyebilirsiniz.
Bu cihazlar once yuksek akimla sarja baslar, aku doldukca akimi otomatikman dusurur.
 
2-Akilsiz Sarj cihazlari: bunlar sabit bir akimla, akunun voltajindan daha yuksek bir voltajla akuyu sarj ederler.. Ornegin 13.8 - 14 Volt gibi. Genellikle sagda solda satilan sarj cihazlarin cogu boyledir.

Biraz düzelteyim:
 
1/10 şarj akımı kuralı AGM aküler (Yuasa YTX serisi gibi) için de aynen geçerlidir. Jel aküler (UPS aküleri mesela) hakikaten çok farklıdır.

2 tür şarj aleti olduğu doğrudur ama bunları "akıllı, akılsız" diye ayırmak pek doğru değil. Şöyle ki:


1. Tip şarj aletleri sabit voltaj şarjı yaparlar. Bunları voltaj çıkışları tam dolu bir akünün voltaj çıkışlarına eş olacak şekilde ayarlıdır (14V civarı) ve bu voltajı sabit tutarak şarj yaparlar. Boş bir akü böyle bir şarj cihazı ile şarj edildiğinde başta akü ve şarj cihazı arasındaki voltaj farkı çok olduğundan çok fazla akım çekmesine sebep olurlar. Ancak bu tip aletlerin gücü sınırlı olduğu için genelde ne olursa olsun 2Ah en fazla akım veremezler.  Bu da akünüzün aşırı akım yüzünden bozulmamasını sağlar. Akü şarj oldukça voltajı yükselir ve kaynak (şarj cihazı) voltajına yaklaşmaya başlar. Bu durumda da şarj akımı fizik yasaları gereği alçalırr. Bu tür şarj cihazlarının "akıllı" olanları bu akım azalmasını kontrol eden bir devreye sahiptir ve akım 50-100mA seviyesine düşünce akünün şarj olduğunu gösteren bir LED yakarlar. "Akılsız" olanları ise bu şekilde şarja devam ederler ama zaten bu durum "float" şarjı kategorisine girer ve aküye zarar vermez. Dikkat edilmesi gereken tek nokta sulu akülerin float şarj sırasında su kaybetme durumudur.

2. Tür şarj aletleri ise sabit akım şarjı yaparlar. Burada kaynak voltajı akü üzerinden devamlı doğru şarj akımı (1/10) akacak şekilde yükseltilir. Akü şarj oldukça akımın düştüğünü demin söylemiştim ya, bu aletler akım düştükçe şarj voltajını yükseltip akımı tekrar olması gereken seviyeye çıkartırlar. Bunların "akıllı" olanları bu işi kendi yaparlar, "akılsız" olanlarının üzerinde komütatör switchler vardır, akım göstergesi düşükse switchi bir kademe yukarıya siz çevirirsiniz.

1. tür (sabit voltaj) şarj cihazları daha ucuz ve daha risksizdirler ancak hiçbir zaman %100 şarj yapamazlar ve sarj süreleri uzundur. 2. tür (sabit akım) cihazlar daha pahalıdır, bir hata yapmaları veya "akılsız" olanlarında sizin bir hata yapmanız durumunda aküyü yakma riski vardır. Ancak doğru kullanımda akü için daha sağlıklıdırlar ve çok daha çabuk şarj ederler.

Bauhaus veya benzeri yerlerde 50-100 YTL arası fiyatlara satılan şarj aletlerinin tümü 1. tür sabit akım şarjı yaparlar. BMW'nin orijinal şarj aleti de böyledir ancak BMW ekipmanı ve trafosuz (switching supply) tipi olduğu için fiyatı yüksektir.



-------------
Onemli bir Soru ve Cevabi
 
Akum icin uygun olan (hayvan gibi abartili olmayan) bir akilsiz sarj cihazi ile akumu uzun sure (gereginden fazla) sarj etsem ne olur?
Akunuz saglikli bir aku ise hic bir sey olmaz ... Sadece akunun su tuketimi artar ... Asiri abartirsaniz (gunlerce sarda birakirsaniz); saf su eklemek gerekebilir.
------------
 
Gelelim benim gelistirdigim sarj cihazina;
 
www.Ebay.com'dan HELLA (Germany) marka BMW soketi satin aldim. Disi&Erkek (yanilmiyorsam nakliye dahil 20 euro civari) - Bu fisler arablarin cakmak soketi vb. ile yakindan uzaktan ilgisi yok bambaska yapi ve boyutta.

Sarj cihazini da bir yapi marketinden (Globus 2-12Ah) satin aldim (yanilmiyorsam 80-90 YTL civari)

Aparati motosiklete uyarladim (Yalin hali ile sadece BMW motorlar icin - ek aparati ekleyince kancalari ile araba aku kutup baslarina baglanabiliyor) ...
 
Cok pratik ...
---
Once ne olur ne olmaz diyerekten Motorun Kill Switch'ini (Acil kapama dugmesini) kapatiyorum .. boylece sarj esnasinda olusabilecek kismi yuksek voltajin Motronic vb. unitelere gitme olasiligi ve olasi ariza ihtimallerini engellemis oluyorum. Bu durumda sadece motosikletin saati devrededir. Bu saat bu duzeydeki akim farkliliklarindan etkilenmiyor.

Ne olursa olsun motor sarj cihazina bagli ise asla marsa basilmamalidir...

BMW'nin orjinal aku sarj cihazlari da bu soketten sarj eder. Ebay'de bu porttan sarj eden yan sanayii imalatlar mevcut (tavsiye etmem cogunlugu 110 volt icin).
----
Eskiden bu islem icin seleyi kaldirip kancalari aku uclarina bagliyordum. Ama bu islem hem gereksiz bir kulfet hemde kancalarin yerlerinden kurtulup farkli noktalarda kisa devre yapma olasiligi vardi. Simdi ise;
 

 
fisi takiyorum ...
 

 
duruma gore 5 - 10 saat sarj ediyorum...
 
Ornek;
Akum 12.18 Volt iken sarja birakmisim ...

 

Sarj sonrasinda ise 13.52 volta yukselmis.



Benim yaptigim bu secenek hem BMW motosikletlerde (Sadece 1100 & 1150 icin -- 19Ah Sulu hayvani aku) hem de arabalarda kullanilabiliyor..
Duzenli olarak (kisin 3 haftada bir - Yazin ara sira) full olarak sarj ediyorum. Performansi etkiliyor. Benim gibi cok sIk binemeyenler icin bindigim zaman alternator artik aku sarj etmekle ugrasmiyor.. dop dolu aku ile basliyorum...
Sulu tip akusu olan; 1100 ve 1150 GS'i olanlar icin bu yontemi tavsiye ederim.
 
----------

Not: Bu bilgileri toparlamamda, yuzlerce sorumu sabirli bir sekilde yanitlayan Bora YURTOREN'e tesekkurlerimi sunarim.
 
Selamlar...
 
Shervin Naghavi
 

Bora Yurtören

Logged

Tomkedi, Umut Akçalı'nın anısı önünde saygıyla eğilirim.
Aç Kapakları Norveç Eicma'dan banttan yayın
coq
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 634


« Yanıtla #1 : Ocak 14, 2007, 06:14:37 ÖS »

Bilgiler için çok teşekkürler, elinize sağlık.
Ben de hemen hemen sizinle aynı yöntemi kullanıyorum.
Daha önce aynı şarj aletini kullanıyordum ama bir süre önce nedenini bilemediğim bir şekilde yandı.
Motosiklet için pratik bir çözüm ararken aşağıda ki aleti buldum.
Aynısı diğer şarj aletleri için de yapılabilir.
Yöntem de çok pratik.
Aletimiz bu:


Yukarıda bahsettiğiniz akıllı aletlerden. Şarj bittiğinde otomatik olarak kesiyor ve haber veriyor.

Yanındaki parçalar:



Parçalardan sol tarafta gördüğünüz aparatı direkt kutup başlarına bağlıyorum ve grenajın altına saklıyorum.

Motoru uzun süre kullanmayacaksam, aynı cep telefonunu şarja takar gibi motoru şarja takıyorum.



Aletin bu güne kadar gösterdiği performanstan memnunum.
Fransa satış fiyatı 44 euro...
Logged
yağmur
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 616


'08 Drz400s


« Yanıtla #2 : Kasım 17, 2008, 09:29:02 ÖÖ »

15 YTL ye markasını bildiğim ama şu an hatırlamadığım akıllı şarj aleti kullanıyorum. Üzerindeki anahtar ile 12v-6v seçilebiliyor. + Olarak akü dolunca şarjı kesiyor.

Birde motora gizli çakmaklık yaptım, Arada bir geceden şarja bırakıyorum akümü..

ŞArj cihazının fotolarını koyucam akşam.
Logged

HaMuslu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3254



« Yanıtla #3 : Ocak 15, 2009, 01:10:00 ÖS »

yorumsuza yazdım ama cevap gelmedi, bide buraya yazii bakalım n'olcak; Şaka yaptım


http://www.pilvitamini.com/   


http://www.batmax.com/


diye site denk geldi gezerkene, ne iştir  bu bilen var mı, dedikleri doğru mudur acep?  Kafam karıştı
Logged

Yolculuk ödüldür.
PascalPati
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 1062



« Yanıtla #4 : Ocak 15, 2009, 01:35:04 ÖS »

yorumsuza yazdım ama cevap gelmedi, bide buraya yazii bakalım n'olcak; Şaka yaptım


http://www.pilvitamini.com/   


http://www.batmax.com/


diye site denk geldi gezerkene, ne iştir  bu bilen var mı, dedikleri doğru mudur acep?  Kafam karıştı

HaMuslu, sordugun konuda bilgim olmadigi icin yorum yapamayacagim ama bu konunun canlanmasi acisindan bence mesajin cok faydali olmus.

Gecen hafta yaklasik dort gun kadar arabayi alabildigim ve hava surekli -'lerde olup buzlanma cok oldugu icin ise araba ile gittim. Arabali gunlerim bittikten sonraki gun motora binmek icin sabah marsa bastigimda motor calismadi, gostergelerdeki isiklar ve far yaniyordu, mars basiyordu ama motor calismiyordu.

Aklima depoda cok az benzin oldugu icin hemen benzin pompasi geldi, aksama depoyu tasima benzinle doldurup birdaha denedim ama durum ayniydi. Benzin pompasi degilse aku olmali diye dusundum ve isyerinden aldigim olcu aletiyle akunun voltajini olctum, voltaj 11.8V idi. Gidip bir aku sarj cihazi almaya karar verdim ve asagidaki linktekini aldim. 45pound verdim, internetten 35pound + yol masrafi seklinde de almak mumkun ama bana o gun lazimdi. Hem maksimum 1.2A ile sarj ediyor hem de akuyu sonra istenilen seviyede tutuyor. Ilk denememde isini de iyi yapti.

link

Guzel bir konu basligiymis bu, yeni yapilanma cercevesinde bu tip yazilarin biryerlerde toparlanmasi soz konusu sanirim, ben de bunun faydali olacagini dusunuyorum.
Logged
HaMuslu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3254



« Yanıtla #5 : Ocak 15, 2009, 02:05:45 ÖS »

Bende şurada görmüştüm, fiyatı da iyi..

Acaba bizim acerbisciler de böyle bi malzeme getirecekler mi? Kafam karıştı
Logged

Yolculuk ödüldür.
HeinzBrausewetter
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 4609


2008 Yamaha MT-03


WWW
« Yanıtla #6 : Ocak 15, 2009, 02:09:56 ÖS »

Benim Dürzü'nün aküde 3 haftada sizlere ömür olmuş,
Yazıcıoğlu işhanından 12V akü şarj edici cihaz aldım ATABA Marka 27 yeteleye.
Herneyse Akşamdan taktım sabah şarj olmuş uyarısı veriyordu.Aldım bunu indim taktım benim elemana. Sevimli
Basıyorum basıyorum çık çalışmıyor cihaz. Kafam karıştı ulen dedim biraz bekliyim.
Başladım tekrar basmaya,Yahu basıyorum basıyorum tık yok.
Yaklaşık 15 dakika boyunca bastım. Hava buz hafif kar atıştırıyor,Ellerim mellerim betona dönmüş,Kan ter içindeyim
Bir 10 dakika daha asııldım,Çık  Kafam karıştı çalışmıyor,Çalışmadığı gibi yepyeni doldurduğum akü bitti bitecek.   Manyak

Ulen dedim dürzü,Sırtımı duvara yasladım,Bi nefesleneyim dedim,Birde cigara yaktım,düşünüyorum nedir nedir diye.
Gözüm bir an jigleye takıldı,Jikleyi açtım Bir kez bastım sadece,DUMBEYYYY! diye çalıştı namussuz..

Yani bu kadar şeyi,Şunun için yazdım,Ben Jikleyi unuttum siz unutmayın,

Allahta beni kahretmesin




Logged

War...
War never changes...
resync
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 6620


Yarra Yering


WWW
« Yanıtla #7 : Ocak 15, 2009, 02:27:24 ÖS »

Olur oyle, kista kiyamette fazla kullanmayinca insan jigleyi unutabiliyor Bakalım
Logged

Operation Yarra Yering
Stage 1 Visa Grant Complete - Time to complete 1 year
Stage 2 Job Hunt - Started
Stage 3 Big Move to DownUnder - 25.11.2014
Ilker
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 5755


Aprilia Tuono Factory


« Yanıtla #8 : Ocak 15, 2009, 03:57:25 ÖS »

Gözüm bir an jigleye takıldı,Jikleyi açtım Bir kez bastım sadece,DUMBEYYYY! diye çalıştı namussuz..

Motorlarda jikle mi kaldi yahu???  Şaka yaptım
Logged

resync
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 6620


Yarra Yering


WWW
« Yanıtla #9 : Ocak 15, 2009, 04:08:09 ÖS »

Motorlarda jikle mi kaldi yahu???  Şaka yaptım

Karburator guzel sey vesselam Sevimli
Logged

Operation Yarra Yering
Stage 1 Visa Grant Complete - Time to complete 1 year
Stage 2 Job Hunt - Started
Stage 3 Big Move to DownUnder - 25.11.2014
Sentinel
Jr. Member
**
Mesaj Sayısı: 65



« Yanıtla #10 : Ocak 15, 2009, 04:11:58 ÖS »

Jikleyi açtım Bir kez bastım sadece, Sırıtık DUMBEYYYY! Sırıtık diye çalıştı namussuz..

Çalışma sesi muhteşem, Eggsauce'ları merak ettim şimdi...  Çok gülüyorum

Nasıl diyordunuz?  Bakalım hüürrrp DUMBEYY
Logged

Kick Start My Heart
HeinzBrausewetter
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 4609


2008 Yamaha MT-03


WWW
« Yanıtla #11 : Ocak 15, 2009, 04:30:21 ÖS »

Alıntı
Eggsauce'lar


http://www.moto-park.com/forum/smf/index.php?topic=1527.120        Bakalım Hüüürp-Tınzeyy!
Logged

War...
War never changes...
viatormundi
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3510



« Yanıtla #12 : Ocak 15, 2009, 04:33:37 ÖS »

Arkadaslar ben Istanbul'dayken motorun akusu yine bosalmis. Bu normal bir sey degil. Biraktigim garaj da soguk bir yer degil. Ya benim aku pörtledi ya da motorun bir yerinde bir alet yavas yavas elektrik cekiyor. Daha evvelki aku bosalma olayinda KTM servise goturmustum, baktilar bir sorun yok dediler ama bu sefer tepem atti, degistirtecegim garantiden su akuyu. Cok pahali bir aku kendisi, 150 euro civarinda Çok kızdım
Logged

Sentinel
Jr. Member
**
Mesaj Sayısı: 65



« Yanıtla #13 : Ocak 15, 2009, 05:15:33 ÖS »

Alıntı
Eggsauce'lar


http://www.moto-park.com/forum/smf/index.php?topic=1527.120        Bakalım Hüüürp-Tınzeyy!


EggSAUSAGE muhabbeti dönmüş zaten Sırıtık

 Selamlar güle güle kullan
Logged

Kick Start My Heart
Ilker
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 5755


Aprilia Tuono Factory


« Yanıtla #14 : Ocak 16, 2009, 12:08:28 ÖÖ »

Arkadaslar ben Istanbul'dayken motorun akusu yine bosalmis. Bu normal bir sey degil. Biraktigim garaj da soguk bir yer degil. Ya benim aku pörtledi ya da motorun bir yerinde bir alet yavas yavas elektrik cekiyor. Daha evvelki aku bosalma olayinda KTM servise goturmustum, baktilar bir sorun yok dediler ama bu sefer tepem atti, degistirtecegim garantiden su akuyu. Cok pahali bir aku kendisi, 150 euro civarinda Çok kızdım

Alarm filan yok mu sende Viator? Bi de kac yasinda aku?

Benim aku de 5 sene sonra yavas yavas olme alametleri gostermeye basladi galiba. Eskiden 2-3 hafta yatirsam bile tek marsta alirdi. Gecende 9 gun yatirdim, dondugumde mars basma esnasinda saati bile sifirladi. Akim kalmamis alette. Bu yaz degistiririm sanirim...
Logged

viatormundi
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3510



« Yanıtla #15 : Ocak 16, 2009, 01:00:57 ÖÖ »

Arkadaslar ben Istanbul'dayken motorun akusu yine bosalmis. Bu normal bir sey degil. Biraktigim garaj da soguk bir yer degil. Ya benim aku pörtledi ya da motorun bir yerinde bir alet yavas yavas elektrik cekiyor. Daha evvelki aku bosalma olayinda KTM servise goturmustum, baktilar bir sorun yok dediler ama bu sefer tepem atti, degistirtecegim garantiden su akuyu. Cok pahali bir aku kendisi, 150 euro civarinda Çok kızdım

Alarm filan yok mu sende Viator? Bi de kac yasinda aku?

Benim aku de 5 sene sonra yavas yavas olme alametleri gostermeye basladi galiba. Eskiden 2-3 hafta yatirsam bile tek marsta alirdi. Gecende 9 gun yatirdim, dondugumde mars basma esnasinda saati bile sifirladi. Akim kalmamis alette. Bu yaz degistiririm sanirim...

Benim aku 18 aylik ve motorda alarm falan yok. Ama KTM 990'daki Yuasa'lardan sikayetci olanlar var internette ayni bendeki belirtiler. Yarin KTM servise gidip konuyu derinlemesine tartisacagim.
Logged

Aivasovsky
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 533


Kaan Akçalar


WWW
« Yanıtla #16 : Ocak 16, 2009, 05:39:19 ÖÖ »

Selamlar


 Tüm aküler ve piller kendi iç dirençleri sonucu hiç bir yere bağlı olmasalar da belli bir sürede (genelde aylar)
deşarj oluyorlar.
 Kullanılmadan uzun süre duracaksa boşalmasını engellemek için ya belli periyotlarla şarj etmek ya da bir şarj aletine
takılı bırakarak çok az akımla formda tutmak gerekiyor.

 Motor ışık alan bir yerde duracaksa aküyü elektrik hattının uygun bir yerinden
minik bir güneş paneliyle beslemek gayet pratik ve çevreci bir çözüm olur.


SKY
Logged

Yamaha XT350
(bkz: bitmiş senfoni)
viatormundi
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3510



« Yanıtla #17 : Ocak 16, 2009, 12:43:21 ÖS »

Selamlar


 Tüm aküler ve piller kendi iç dirençleri sonucu hiç bir yere bağlı olmasalar da belli bir sürede (genelde aylar)
deşarj oluyorlar.
 Kullanılmadan uzun süre duracaksa boşalmasını engellemek için ya belli periyotlarla şarj etmek ya da bir şarj aletine
takılı bırakarak çok az akımla formda tutmak gerekiyor.

 Motor ışık alan bir yerde duracaksa aküyü elektrik hattının uygun bir yerinden
minik bir güneş paneliyle beslemek gayet pratik ve çevreci bir çözüm olur.


SKY

Aynen oyle Ayvacim ama su kapali otoparklara elektrik prizi koymayan Ispanyol ziyniyete kizginim su an. Elimde sarj aleti var ama takacak priz yok koskocaman garajda. Otur akuyu sök, sarj et, tekrar tak Çok kızdım
Logged

Ilker
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 5755


Aprilia Tuono Factory


« Yanıtla #18 : Ocak 16, 2009, 02:58:35 ÖS »

Otur akuyu sök, sarj et, tekrar tak Çok kızdım

Sen depoyu sokmeden akuye ulasabiliyorsun di mi? Ya ben ne yapayim? Aku bi bitse, benim de bittigimin resmidir...  Ağlarım
Logged

viatormundi
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3510



« Yanıtla #19 : Ocak 16, 2009, 04:39:02 ÖS »

Otur akuyu sök, sarj et, tekrar tak Çok kızdım

Sen depoyu sokmeden akuye ulasabiliyorsun di mi? Ya ben ne yapayim? Aku bi bitse, benim de bittigimin resmidir...  Ağlarım

Sen benim sikayet ettigime bakma, 990'da akuye ulasmak kolay. Motor korumanin iki civatasini sokup akuye ulasmak mumkun. Ama priz olsa etrafta motorun yanina direk aku uclarini baglamak da mumkun.
Logged

Sayfa: [1] 2 3
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Kullanıcı

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Ekim 21, 2014, 09:54:39 ÖS

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
TinyPortal v.1.0.6 beta 2 © Bloc