Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Eylül 22, 2014, 10:13:30 ÖS

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

moto-park.com forumları

*
Sayfa: [1] 2 3
  Yazdır  
Gönderen Konu: R 1200 GS Bakım-Onarım-Aksesuar  (Okunma Sayısı 15965 defa)
coolrider
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 586



WWW
« : Temmuz 30, 2006, 02:07:05 ÖS »

Sinan'la zamanında görüşüp "GSpot" tadında daha önce açtığım başlığın, diğer GS model kullanıcıları tarafından rağbet görmemesi üzerine, buraya taşırken "BMW R 1200 GS" özelinde açılmasını uygun gördüm.

Ana düşüncem, "BMW'nin 70'li modelleri" gibi, kendi tecrübelerimden yola çıkan, ilgi duyana zaman kazandıran, ilham veren kalitede bir başlık yaratmaktır.

Bu başlıkta, büyük bir oburlukla aksesuar "yutan" ve hiç belli etmeyen bu nadide modelle ilgili bilgilerimi ve başıma gelmiş gelecek sorunları, bulursam çarelerini, sizlerin katkılarını da beklemek suretiyle paylaşmaya çalışacağım...

Taşınan başlık olması sebebiyle, olmayan sorulara verilen cevaplar gibi bir üslup yaratabilir. Bunu okuyucunun hoşgörüsüne bırakıyorum.

---------------------------------------------------------

"Sarı Şekerim"in aksesuarlanma süreciyle, başlığa ilk katkıyı yapmak istiyorum.

Motorumu alma hazırlıklarım sırasında, Almanya'dan kısa süre sonra gelecek olan bir dostumuza Touratech'ten şu listeyi online satın alarak gönderttim:

1. 01-044-0282-0 Motor-Orta sehpa ara koruma,
2. 01-044-0280-0 Orta sehpaya takılan egzoz koruma parçası,
3. 01-044-0290-0 Sağ taraf şasi kapağı,
4. 01-044-0340-0 Yağ radyatörü koruma,
5. 01-044-0320-0 Far koruma,
6. 01-044-0360-0 Silindir koruma,
7. 01-044-0400-0 (Hard Part) Gidon tamponu(?),
8. 01-044-0210-0 Kilitli yağ kapağı,
9. 01-044-0670-0 Logo koruma,
10. 01-040-2691-0 Yan kapak (2 adet)

Bu SŞ'nin standard hali (ışık azlığı detayları belli etmiyor, ama hiçbir şey takılmadanki hali):


Silindir korumaları takmaya çalışırken:


Farklı ebattaki burçların yerlerini keşfetmek biraz yorucu oldu Göz kırpıyorum . Az sonra, radyatör koruma montajı için gagayı sökeceğiz:


Korkma kızım, canın yanmayacak :?  Büyük gülümse ...

Sıfır motoru soymak kadar zoru yok. Yüzümüz tuhaf haller alıyor Büyük gülümse ...


Çok şükür ki, 1200 GS'ler bu konuda çok başarılı. 3-4 bağlantı noktasını, ki yan kapaklar için alet gerekmiyor, kolaylıkla ayırabiliyorsunuz.

Gıldır gıcık işlerin yılmaz ustası  Büyük gülümse  Yüksel, gidon tamponunu(?) takıyor:


Hepco-Becker Koruma demirleriyle, Touratech silindir koruyucuları kullanabiliyorsunuz. Aynı durum, BMW'nin orjinal silindir korumaları için mümkün değilmiş. Sığmıyormuş :roll: ...

En sonunda SŞ şöyle bir görünüm kazandı:


Ancak, yan çanta olarak orjinal Vario'lar yerine, HB Gobi istediğim ve demirlerini taktırdığım için hesapta olmayan bir şey çıktı ortaya: Arka şasi kapakları iptal olmak zorunda Ağlarım ...

En kısa zamanda fotoğraflarını buraya ve mail grubuna atarak satılığa çıkartmayı düşünüyorum. Orjinal yan çanta kullanacak arkadaşlar istifade etsinler...

Tüm taktığım parçalar için bilgi vermeye hazırım. Özet olarak,
www.touratech.de 'den bilgi alabilir, 100€ geçmeyen siparişlerinizi posta yoluyla satın dahi alabilirsiniz.
Logged

72' Ahmet ERTÜR
Gönül motordan geçer, motorcudan geçmez!..
coolrider
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 586



WWW
« Yanıtla #1 : Temmuz 30, 2006, 02:07:33 ÖS »

Alıntı sahibi: Ilker
Soracagim sudur ki, silindir korumalari kolay monte edebildiniz mi? Ekstra alet-edevat gerektirdi mi?

Hayır, yıldız alien anahtarlarla montaj yapıldı. Kafa ile koruyucu parça arasına konulmak üzere paketten çıkan burçların yerlerine dikkat etmek gerekiyor. Kafa başına 3 adet bunlar. Bir de çok sıkmamak her noktada geçerli kural. Malum BMW kırılabilir Şaka yaptım ...

Alıntı sahibi: Ilker
Motor 1150GS, bununla ilgili her tur bilgi ve aksesuari bekliyorumm, acil. Aksi halde Genel ve diger forumlara gidip yeni konular acmak durumundayim...

Valla, tabi ki sen bilirsin ama, burada bir sor, cevap gelmezse aç gerekirse. Yoksa, 1200GSpot olarak sınırlı kalmasın diye ben geniş tutmayı düşündüm :roll: .

Alıntı sahibi: Ilker
Nedir bu boyle nispet yapar gibi "sunu aldim, bunu aldim" demeler? Durumu olani var olmayani var, di mi? Alla allaaaaa!

Ya arkadaşşım, ben YF'ye neler taktım çıkardım haberin yok mu 8O  Büyük gülümse ! Asıl delilik orada aslına bakarsan. Pişman mıyım? Asla! Ara ara beni huzursuz ettiyse de, çok severim "airhead"imi Göz kırpıyorum ...

Alıntı sahibi: Dr.Dakar
CR , Ortadogu ve balkanlarin en baba GS ini hazirliyorsun gibi bir his var icimde, dogru mu ?

Ortadoğu ve Balkanlar dursun şöyle de, kımetse, sağlık ve muhabbetle beni gezdirecek baktıkça da keyiflendirecek bie alet olsun. Gerisi hikaye Göz kırpıyorum ...

Kuzey Ege'nin deli "beemer"ı olmak yeteeer de artar bana :twisted: ...
Logged

72' Ahmet ERTÜR
Gönül motordan geçer, motorcudan geçmez!..
coolrider
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 586



WWW
« Yanıtla #2 : Temmuz 30, 2006, 02:08:01 ÖS »

Son Foça gezimizin sonunda Sarı Şeker 817km'ye ulaşmıştı.

Kitaba uygunluğu sevdiğimizden, haliyle 1000'i aşan km'ler için evhamlanacaktık Şaka yaptım .

Havalar da bu hafta bir güzel, bir güzel... Hadi dedik şu 1000 bakımını aradan çıkaralım. "Doğal ekürim  8) " Ali abiyle düştük yollara...



Evet, bölgede en iyi referansı aldığımız Rıdvan Usta'ya gidiyoruz.

Ekbir'de klasik kahvaltımızı alıp


vitamin desteğini ihmal etmedik. Yutarken çekmeseydin be Ali abi Büyük gülümse !

GE görüntüsünde görüldüğü üzere Menemen üzerinden rahat bir şekilde Manisa'ya, oradan da Ege Motor'a ulaştık.

Hoş bir sohbetle motorumuzun soğumasını beklerken, Ali abi de kaskının içinde kalan son buharlarını


hırsla temizliyordu. Buğu spreyimiz hazır nazır merkezde duruyor oysa Büyük gülümse ... Ah be abim sen...

Bu esnada, motorumuzun tapası açılmış yağlar süzülürken, kapaklar sökülüyor.


Sol "Yağ-kafa"ya bir yakından bakalım..



Bu 4V iki bujiye sahip kafa ne kadar geliştirilmiş olsa da YF'ninkini andırıyor. Buyrun 2V bir "hava kafa" fotosu...


Sıra biraz daha geçince supap ayarına geliyor. Ustamız mübarek elleriyle

fabrikadan biraz gevşek çıkarılmış supapları daha sıkı hale getiriyor.

Ali abi yoldaki gidişime bayılmıştı, BMW havasını soludukça havaya girdi iyice...


Rıdvan Usta yağı tamamladıktan sonra, şöyle bir yürüyüp motoru denedi.


Bu arada dağ turlarında kullanmak üzere bir XL200 almayı düşünen Ali abi, arada duran bir KLR250'yi durduğu yerde test etti...


"XL200-KLR250...XL200-KLR250...XL200-KLR250...XL200-KLR250..." Çok gülüyorum

Garantimizi garantiye alacak imza ve damgaları tamamlayıp dosyaya koymak üzere faturamızı aldık.


Ve hava kararmadan Edremit'e varmak üzere yola çıktık.


Rıdvan Usta, her ne kadar BMW yetkili servisi olsa, kapıda sizi GS'ler de karşılasa da,

BMW'den arta kalan zamanda diğer büyük motorlara da hizmet veriyor. Sinan'a 45 avroya(rakam doğru mu Sinan?) sattığı benzin filtresinden başka  :roll:  , hep iyi şeyler duyduk hakkında... Ah, bir de fotoğraf çekerken Dr. Dakar gibi ciddi ciddi bakmasa Büyük gülümse ...

Yolda kalanları kurtarmasıyla da meşhurdur kendisi... E, bize de ihtiyaç anında "hizmet veren" birisi lazım... Merkez'e de bekleriz ustam...


10.000'de görüşmek üzere...

Yolda, Çaltıdere'yi geçtik, bir beyaz Polo Ali abi'yi durdurdu. Bir iki dk. konuştular. Tanıdığıdır herhalde deyip yürüdüm.

Hep mola verdiğimiz Zeytindağı'ndaki benzincide durduk. Meğer bizi durduran,


Bergama'dan jeo-fizik mühendisi Ertuğrul beymiş. Sitemizi ara sıra izleyen Ertuğrul bey Sarı GS-Mavi TA ikilisi olarak hemen tanıyıp durdurmuş 8O .

Keyifli bir sohbetin ardından, yola koyulup "merkez"e döndük. Motor fotoğraflarını düşünerek, gezi ve bakım arasında kaldığım bu iletimi GSpot'a atmayı uygun gördüm. Umarım rahatsızlık vermez Göz kırpıyorum ...
Logged

72' Ahmet ERTÜR
Gönül motordan geçer, motorcudan geçmez!..
coolrider
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 586



WWW
« Yanıtla #3 : Temmuz 30, 2006, 02:08:29 ÖS »

Kitaba göre, 1.000 bakımı yapılması gerekiyor. Bunu 2.500'e kadar sallayan tanıdıklarım da var :?  :mrgreen:  ...Daha motorumu teslim ederken sevgili Gökçe, supapların alışması için biraz gevşek bırakıldığını, oluşması muhtemel çapakların motordan atılması için 1.000 civarı servise sokmam gerektiğini söylemişti. Hatta, biraz şakırtılı çalışma (gevşeklikten dolayı) olabileceğini, 4000 rpm'yi bu sürede geçmemem gerektiğini eklemişti(ki, bu da kitapta mevcut). Gerçi ben, şakırtı vs. hissetmedim.

Boxer tecrübesi olan herkes, ki YF'den dolayı da buna kendimi de ilave ediyorum Göz kırpıyorum , bunu yadırgamaz. Çünkü bu, motor yeni veya yenilenmiş olduğunda, yatık silindirlilerin en önemli ayarıdır. Başlangıçta "motor açılana kadar" pistonları "kasmamak" ve "hararet yaptırmamak" serbest bırakılan supaplar, bir km'den sonra sıkılaştırılarak ideal yerlerine getiriliyor.

Sarı Şeker bir yağ radyatörüne sahip olsa da (fanı yok tabii Göz kırpıyorum , hava akımı bu açıdan soğutma için gerekli), bir boxer motor olarak, ilk km'lerini kışın yapmış olması açısından bence "şanslı". Serin serin açılmış oldu Gülümse ... Sadece hava soğutmalı modeller kadar kritik olmayabilir ama, BMW'nin en büyük düşmanı hararet yapmak, bendeki bilgilere göre.

Mamafih, kılavuzdaki, motorun durduğu yerde ısıtılmaması, çalıştırılıp, ilk km'lerde düşük devirde kalmak kaydıyla, hemen yola çıkılması uyarısına bakarsak, hararet konusu bunlar için de "önemli"...
Logged

72' Ahmet ERTÜR
Gönül motordan geçer, motorcudan geçmez!..
coolrider
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 586



WWW
« Yanıtla #4 : Temmuz 30, 2006, 02:08:50 ÖS »

R 1200 GS'te H-B Gobi Yan Çantalar..

R 1200 GS'lerle birlikte malum Vario çantalar piyasaya çıkmıştı. Görünümleri şöyle:


Bunların en önemli özelliği genişleyebilmeleri. Orjinal olarak 28,5 L sol, 37 L sağ hacmi olan Variolar, genişletildiğinde 37,5 L sol, 46 L sağ olmak üzere toplam 83,5 L hacme ulaşıyorlar.

R 1200 GS üzerinde bağlantı noktaları hazır olan Vario çantalar, kolayca monte de-monte edilebiliyor.

Ne var ki, "bağlama" demirleri bulunmadığından, ç ıkarıldıklarında egzoz tarafı bilhassa koruma altında olmuyor. Takılacak diğer tüm orjinal harici çanta sistemleri, bağlama demiriyle monte edilerek bu korumayı sağlıyorlar.

Benim tercihim H-B Gobi oldu. Çünkü, zaten ful yükte şuna benzemek istiyorum Büyük gülümse :


Böylelikle, şimdilik motor üzerinde "merkez"i terketmediğimiz çantalarımızın "iç-mekan" görüntüleri şöyle:


 8O  8O  8O

Biraz kuyruk genişliyor haliyle... Kendimi bunlarla bir Opel Corsa gibi falan düşünmeliyim muhtemelen. Henüz ölçmedim ama, çantalar takılınca sanırım 120 cm civarı bir açıklık var arkada :roll: . Dikkat etmek gerekecek...

Bu arada, Gobi'lerin hacmi 37Lx2...
Logged

72' Ahmet ERTÜR
Gönül motordan geçer, motorcudan geçmez!..
coolrider
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 586



WWW
« Yanıtla #5 : Temmuz 30, 2006, 02:09:15 ÖS »

BMW Elcik Isıtma



Bir arkadaşımızın mail grubuna attığı mesajdan sonra, bu konuyu açmak istiyorum.

Elcik ısıtmaları hiç açmadan, sonbaharın son bir kaç güzel havasında 1200'ümün ilk deposunu bitirdiğimde, 5,25lt/100km gibi bir tüketim hesaplamıştım.

Hemen hemen aynı yol şartlarında, rodaj devri 4.000dev./dk.'yı geçmemek kaydıyla Foça'ya, bu sefer soğuk havada ısıtmaları açarak gittik.

Tüketim 6lt/100km'yi buldu 8O ... İlk kademeyi çok seyrek olmak kaydıyla kapatmış, 2. kademeyi ise hiç açamamıştım, zira elim yanıyordu 8O ...

Ders 1: Elcik ısıtma, benzin tüketimini ~14%(min.) arttırıyor...

Merkeze döndükten sonra elcik ısıtmaları kapatmamışım. Marşa basınca, motor rölantide can çekişmeye başladı 8O ... Isıtmaları kapatınca kendine geldi...

Ders 2: Marşa basmadan ısıtmaların kapalı olduğuna dikkat edilecek...

Sonra, bugün de bu mesaj geldi mail grubuna...

Alıntı sahibi: Mert Ünsal
Arkadaşlar,

Geçenlerde motosikletimde bir akü problemi yaşadım ve söküp şarj ederek sorunu aştım. Bu kadar kısa yazdığıma bakmayın başımdan bir sürü, bence komik olay geçti ama benim bu durumdan öğrendiklerim ve size hatırlatmak istediklerim :

1. Şehir içerisinde düşük devirlerde elcik ısıtmayı uzun süreli olarak çalıştırmamak gerekiyor. ( Kullanma manuelinde zaten yazıyor. )

2. 1200 GS lerde eğer akünün bağlantıları sökülüp tekrar takılıyorsa çalıştırmadan evvel kontağı açıp elciği (gaz kolunu) sonuna kadar 1 - 2 kere  açıp kapatarak kalibrasyon yapmak gerekiyor. Aksi takdirde motosiklet kesinlikle çalışmıyor. ( Bu da kullanma manuelinde yazıyor. ) Bunu bilmeden, evden çok uzakta böyle bir durumda kalmadığıma şükrediyorum J

3. Kullandığımız motosikletin manuelini muhakkak detaylı bir şekilde okumak gerekiyor.   
 
Eminim çoğunuz biliyordur ama bilmeyenler olabileceği düşüncesiyle paylaşmak istedim.

Herkese sevgiler.


Ders 3: Bkz. alıntı...

Elcik ısıtmayla ilgili başka tecrübesi olan var mı :roll:
Logged

72' Ahmet ERTÜR
Gönül motordan geçer, motorcudan geçmez!..
coolrider
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 586



WWW
« Yanıtla #6 : Temmuz 30, 2006, 02:09:37 ÖS »

R 1200 GS / Sıcakta Kafayı Yiyen Dijital Gösterge

Arkadaşlar, son seyahatimizde şöyle bir fotomuz mevcut...


Bu sadece eldivenleri motor üzerinde bir yere bırakmanın ötesinde anlam taşıyor.

Çünkü, doğrudan güneş ışığı altında kalarak ısınan gösterge arızaya geçiyor.

Sorun, önce LCD göstergenin silikleşmesi ile başlıyor. Silikleşen, okunmaz hale gelen göstergedeki bilgiler doğru olarak sayılıyor. Uyarı ışıklarında da sorun yok, keza devir saati çalışıyor.

Fakat, km göstergesi 100 ile giderken 40, 40 ile giderken "sıfır" gösteriyor :bricks: !!!

Son bir iş için geçerken, Özgörkey'e uğradım, dediler ki, LCD ekran titremesi problemi olan bir tane var burada... "Diagnose"a sokulmuş sorun göstermemiş.

CR: Ne olacak peki?
Servisteki görevli: Sorun görünmüyor...
CR: ???...

Durum şimdilik böyle. Öğle yemeği molalarında güneşte motor bırakmak zorunda kaldığımızda, hep eldivenle veya bir toz beziyle göstergeleri örttüm.

Sürati okumama sorunu hiç yaşamadım. LCD panel yine de biraz silikleşti, sıcak veya doğrudan güneş ışığı geçtiğinde tekrar eski haline döndü...

Sıcaklarda motor parkedecek taze 1200 GS sürücülerinin dikkatine Göz kırpıyorum ...
Logged

72' Ahmet ERTÜR
Gönül motordan geçer, motorcudan geçmez!..
Ilker
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 5755


Aprilia Tuono Factory


« Yanıtla #7 : Temmuz 30, 2006, 02:10:19 ÖS »

Alıntı sahibi: coolrider
Sıcaklarda motor parkedecek taze 1200 GS sürücülerinin dikkatine Göz kırpıyorum ...


Hep diyorum, mekanik alette ne kadar az eletronik aksam, o kadar iyi.

Hayir, kendim elektronik muhendisiyim, ondan biliyorum  8-[
Logged

hasafrica2
Newbie
*
Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #8 : Temmuz 30, 2006, 02:11:28 ÖS »

Bütün LCD ekranlı cihazlar cok soğuk veya çok sıcakta kontrast problemleri yaşar. Ya karakterler tamamen silinir veya çok kontrast verilmiş gibi kararır. Normaldir yani.. Göz kırpıyorum
Logged
coolrider
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 586



WWW
« Yanıtla #9 : Temmuz 30, 2006, 02:11:49 ÖS »

Ben de normal karşılıyorum. Hesap makinalarında bile aynısı oluyor zaten. Bunu çok da önemsemedim. Problem, ibrenin giderken çok hatalı veya "sıfır" km/s sürat gösterir olması. Ki o da dijital...

Isınmayı önleyici tedbirler alınırsa, normale dönüyor.
Logged

72' Ahmet ERTÜR
Gönül motordan geçer, motorcudan geçmez!..
hasafrica2
Newbie
*
Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #10 : Temmuz 30, 2006, 02:12:23 ÖS »

Ahmet, Km'nin yanlış gösterimi normal değil işte.. Bir elektronik devrede kullanılan elemanlar -20..+85 'C ye kadar problemsiz çalışabilir. Hatta, askeri amaçal üretilen komponentler +120 'C ye kadar prblemsiz çalışır. BMW bence bu hatayı düzeltmeli. Göstergeler sence ~80'C ısınıyor mu?
Ha, şöyle düşünmüş olabilirler. "Nasıl olsa LCD gösteremiyor. Boşveeer!!" :evil:
demiş olabilirler mi? Bilmiyorum yani. Hani Çinliler felan yapar da..BMW!!  Çok gülüyorum
Logged
DrDakar
Gurbetçi
Hero Member
*
Mesaj Sayısı: 3254



WWW
« Yanıtla #11 : Temmuz 30, 2006, 02:12:46 ÖS »

Alıntı sahibi: Kuzey Ege'nin deli "beemer"ı
Ah, bir de fotoğraf çekerken Dr. Dakar gibi ciddi ciddi bakmasa  ...

Bilmem biliyor musun ama, ben de Manisaliyim. Hatta Manisaya son gidisimde Zakcayla birlikte gitmistik Ridvan ustaya.

CR, guzel bir GS kosemiz olacak gibi. Tesekkurler.
Logged

Motor Guzel Birsey.
sancopanco
Forza Scooter
Hero Member
*
Mesaj Sayısı: 3552


Sukıtır Çobanı


« Yanıtla #12 : Temmuz 30, 2006, 02:13:21 ÖS »

Burası 1200'e ait ama ne zamandır aklımda egzos ile ilgili bir soru var, aksesuardan sayılır, burada sorayım.

R850R'a uyan bir egzos almayı düşünüyorum.

Şu anda bulabildiğim Leovince markalı bir ürün var. Kataloğuna göre bu ürün normal sokak şartları için homologe olan ve katalitik konvertörlü modellere uygun.

Benim motorumda ise katalitik konvertör yok. Lambda sensörü de yok.

Sorularım şöyledir:

1-Bu egzos katalitik konvertörlü müdür, yoksa bağlantı borusunda lambda sensörü yeri var diye mi "Kat'lı modellere uygundur" denmiştir?

http://www.sitogroup.com/pls/pazsito/pk$ges_upload.download?nome_file=F21870/DT-6457.PDF

Orjinal egzos şöyle:



Katalitik konvertör burada orta ayağın oradaki kutunun içinde. Bu nesil BMW'de benim bildiğim kadarı ile egzosun içinde kat. kon. yok.

Leovince ise şöyle:



Egzostan sonra gelen boru ile katalitik konvertör kutusu kaldırılıyor normalde.

2-Benim motora biçim olarak uyuyor ancak çalışma sistemi olarak da uyar mı? İçinde konvertor var mı yok mu anlayamadım. Çıkış noktasındaki "dB(ses) öldürücü" sökülüp yarış pistinde daha gürültülü olarak kullanılabiliyormuş.

Bir Alman forumunda bu Leovince'de kat. kon. olmadığı, TÜV kontrolünü problemsiz geçebilmek için "katalitik konvertörlü araçlar içindir" dendiği yazılı. Ne diyorsunuz?

3-K&N ve bu egzos(sokak versiyonu) birleşirse ateşleme çipinin-programının da değiştirilmesi gerekir mi?

4-Güç peşinde değilim. İlker'in Remus'unu görünce huylandım. Boşuna uğraşmayıp orjinal ile mi devam edeyim?

Teşekkürler.


Sanço

Not: En büyük artısı aralarındaki 8 kilograma yaklaşan ağırlık farkı.
Logged

Tomkedi, Umut Akçalı'nın anısı önünde saygıyla eğilirim.
Aç Kapakları Norveç Eicma'dan banttan yayın
Ilker
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 5755


Aprilia Tuono Factory


« Yanıtla #13 : Temmuz 30, 2006, 02:14:11 ÖS »

1200GS diye baslatmis Ahmet ama 1150 GS de olur herhalde  :roll:


2003 model ama 2004 trafige cikisli GS'imi ben de rahat duramayarak donattim. Ikinci el olarak aldigim sahibi sadece plastik silindir kafasi korumalari taktirmis ve 2500km kullanmisti motoru. Ben daha uzun (ve seviyeli) birliktelik istedigimden, ilk isim koruma demiri bakmak oldu. Sanco ile beraber Aachen'daki Kohl magazasinda epey bir dolandik, kataloglara baktik, degisik markalarin demirlerini inceledik. BMW'nin orjinal demirlerini begenmedim. Hem ufak, hem de silindirin altindan gecmiyor. ADV modeline duzgun demir takmislar ama onun montaji icin de alt tablanin degismesi gerekiyor. Sonunda Touratech'in koruma demirlerinde karar kildim. Fiyat olarak BMW'nin orjinal demiri ile ayni fiyatta, Hepco-Becker gibi markalardan biraz daha pahali.

Baslamisken Touratech katalogundan sis farlari da siparis ettim. Gece kullandigimdan filan degil ama gorunurluge cok faydasi oldu. Sis farlarina "dagilin len" farlari demeye basladim. SIkIsIk trafikte filtreleme yapmadan once aciyorum sisleri, arabalar nasil bir anda iki yana kacisiyor, gormeniz lazim  Çok gülüyorum Gunduz-gece fark etmiyor. Goren kendini yana atiyor.

GS'i olanlar bilir, bu aletlerin sesi pek cikmaz. Bunu nasil gidersek diye bakindim, Touratech katalogunda Remus Revolution egzoz buldum. Kat-back sistem ustelik. Yani katalizorun sokulmesine gerek kalmiyor. Lambda sensoru ile oynanmadigindan, yeniden programlamaya da gerek yok. Guzel, karbon gorunuslu bir tane seciverdim.

Son olarak, aletin heybetini arttirsin diye bir tane ADV gagasi taktim. Taktim diyorum cunku diger tum aksesuarlar Kohl'de servis tarafindan takilmisken, gaga Belcika'daki evime kargolandi. Elimde matkapla orjinal gagayi kendim deldim, gaga uzantisinin montajini yaptim. Cillop gibi motora delik acmak degisik bir hismis  8-[

Sonucta ortaya boyle birsey cikti





Kullanilan parcalarin kod numaralarini yazayim, siparis etmeyi dusunen olursa ne nedir bilsin.

Koruma Demiri: Sturzbügel TO-051-0503
Remus egzoz: Revolution PH-8402 087799
Sis farları: Zusatzscheinwerfer Nebel TO-040-3001 (x2)
ADV gaga: Kotflügel 46617664390

İzlenimler:

Koruma demirinin en beğendiğim özelliği hiçbir yerinde kaynak olmaması. Demir diyince bizim millet "Ne gerek var o kadar para vermeye, Murtaza ustaya yaptırdım ben. Canavar gibi oldu. Hem de 50 milyona" diyor, sonra ilk devrilmede kaynak noktasından kırılıyor demir. Touratech demirinin bir başka güzelliği, ortadan geçen çubuk sayesinde devrilme anında tek tarafa binen yükün her iki demir tarafından paylaşılması. Motoru bir kere devirdim, adetimdir, her yeni motoru ilk üç gün içerisinde deviririm. Yattığında koruma demirleri takılı değildi. Haliyle demirlerin ne denli koruma yaptığını bilmiyorum. Umarım hiç bir zaman bilmem gerekmez  :roll:

Sis farlarından çok memnunum. Hem filtreleme yaparken, hem de geceleri çok fark ediyor. Geçende arkadaşla eve dönüyorduk. O arabayla, ben motorla. "Abi senin sis farları bayağı iyi aydınlatıyormuş. Yakına geldiğin zaman (Bu ne be?) deyip bakma ihtiyacı duyuyor insan" dedi. Normal farın aydınlatamadığı yanları aydınlatıyor. Uzun mesafeye etkisi yok. Özellikle karanlık ve virajlı yollarda, motor yatınca yol kenarının karanlığa gömülmesi problemine karşı birebir ilaç.

Gelelim Remus'a. Seste bir miktar tokluk var. Fark ediliyor yani. Performansa etkisi benim için yok. Güç eğrisini inceledim. 5000 devirden sonra Remus'un farkı anlaşılıyor. Max güçte +5 beygir vermiş. Chip tuning olmadan. Ben 5000'e ne zaman çıkıyorum ki o farkı anlayayım? Haliyle sadece görüntüsü ve sesi için aldım. Memnunum. Hatta bir örnek vereyim. Geçende sıkışık trafikte filtreleme yaparak ilerliyorum. Bir arabanın arka camından sarkmış bir adamla karşılaştım. Adam eliyle "gaz ver gaz" işareti yaptı (Sanço, Assen-wheelie kızı tadında bir abiydi bu  Göz kırpıyorum ) İki sağlam gaz verdim  Metalci Adam arkadan "yürü be koçum, kim tutar seni" manasında Flamanca bağırdı (veya "Allah belanı versin, camın dibinde egzoz mu öttürülür lan?" demiş de olabilir. Seçin.  :whistle: )


Son olarak, gaga. Bildiğin gaga işte abicim. Motoru heybetli gösteriyor. Başka da bir özelliği yok  Çok gülüyorum
Logged

afro
Jr. Member
**
Mesaj Sayısı: 52



« Yanıtla #14 : Temmuz 30, 2006, 02:14:45 ÖS »



Bu resimde kırmızının yanındaki siyah 1100 benim motorum galiba. Ben almadan önce bir süre Rıdvan Usta'da kalmış. Büyük gülümse
Logged

Toga Demirel
XXXL
Sr. Member
****
Mesaj Sayısı: 366



WWW
« Yanıtla #15 : Temmuz 30, 2006, 02:15:42 ÖS »

Ulan şu Hepco&Becker ne yapsa altına imzamı atarım... (beğenirim yani)

Ama şu R1200GS için yaptıkları yan çanta demiri yamuk be kardeşim... İnsaf yani... Üstelik sadece CR nin ki değil ki... Bi arkadaşımızın motoruna taktırmak için Mototal'daki tüm demirleri denedik hepsi yamuk. Halbuki o Gobi'ler ne yakışşşaklı gösteriyor motoru...  8)   Ama sol çanta yamuk...  :evil:

Selamlar
Kaya - the XXL
Logged

Selamlar
Kaya - theXXXL
BALLIMUZ
Newbie
*
Mesaj Sayısı: 8


« Yanıtla #16 : Temmuz 30, 2006, 02:16:18 ÖS »

arkadaşlar motorlarımız yüklüyken daha mı seksi duruyor yoksa banamı öyle geliyor.??







kusura bakmayın bakım onarım köşesinde kel alaka oldu neyse..
bildiğiniz birşeydir belkide ama,rüzgar siperliğinin sabitleme kollarını arada bir kontrol etmeli titreşimle zamanla gevşeyip düşebiliyor.bir arkadaşımızın datça gezisi esnasında başına gelmişti tel ile tutturup devam etmişti yola o günden beri ara sıra bakarım..

görüşmek üzere Çok gülüyorum  Çok gülüyorum
Logged
coolrider
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 586



WWW
« Yanıtla #17 : Temmuz 30, 2006, 02:16:41 ÖS »

Yüklü motor konusunda yazdıkların kesinlikle doğru. Görüntü bile insanın aklını başından alıyor.

Arkadaşın sorunu titreşimse, Ttech'in çözümü:


Bu parça özellikle rölanti devirlerindeki sarsıntıyı kesiyormuş. Bora Eriş'te bundan var, burayı okursa cevap yazar belki, bana da geldi, en kısa zamanda taktıracağım. Neticeyi bildiririm...
Logged

72' Ahmet ERTÜR
Gönül motordan geçer, motorcudan geçmez!..
coolrider
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 586



WWW
« Yanıtla #18 : Temmuz 30, 2006, 02:17:00 ÖS »

Sormayı unutmuşum; sende veya herhangi bildiğin 1200'ün dijital göstergesinde, km ibresinde benim daha önce yazmış olduğum sorun var mı?

Korkarım, garantiye müracaat etmem gerekecek.
Logged

72' Ahmet ERTÜR
Gönül motordan geçer, motorcudan geçmez!..
zeki
Newbie
*
Mesaj Sayısı: 33



« Yanıtla #19 : Temmuz 30, 2006, 02:29:46 ÖS »

Resimde görülen topcase 80 km hızda giderken cumartesi günü yeniceye giderken düştü ..Gönenden çıktıktan yaklaşık 40 km sonraki virajlarda asfaltta küçük bir çukuru farketmemişim ..Gurup sürüşü yapıyorduk arkamdan gelen arkadaşımıda tehlikeye attım Allahtan tecrübeli bir arkadaştı bir iki kıvırmacayla olayın üstesinden geldi..Dikkat edin kullanan arkadaşlar bunlar pek sağlam değil....


Logged
Sayfa: [1] 2 3
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Kullanıcı

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Eylül 22, 2014, 10:13:30 ÖS

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
TinyPortal v.1.0.6 beta 2 © Bloc