Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Eylül 22, 2014, 08:12:46 ÖÖ

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

moto-park.com forumları

*
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: K Belgesi (Ticari araç kullananlar dikkat)  (Okunma Sayısı 4686 defa)
bberksan
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 908


« : Eylül 17, 2010, 05:24:56 ÖS »

Arkadaslar
Hayatimiza giren K1 K2 belgeleri ve SRC konusunda biraz bilgi vereyim.
Yollarda yuk esya ve personel tasimayi kayda almaya sertifkalandirmaya yonelik guzel bi uygulama. ama yeteri kadar bilgi verilmedigi icin insanlarin cani yanmaya basladi. Ama onune gelenin 8-10 milyara hurda bi kamyon alip nakliyatcilik yapmasinin  onune gecmek ve suruculere mesleki sertifika kazandirmak. gecis asamasinda acaip buyuk hatalar yapiliyor ama zamanla duzelecektir diye umit ediyoruz.
K2 BELGESİ
Eger kendi urettiginiz mali sehir icinde 3500 kg'dan asagi araclar ile tasiyorsaniz K2 belgesi almaniz lazim. Eger doblo kango hatta palio van da olsa sirketiniz adina kayitli arac var ise sirketinize K2 belgesi alacaksiniz. Bu belgenin ucreti 6900 TL ama yilbasina kadar %94 indirim var. Yani 690 TL civari bi para verip ve evraklari hazirlayip sirketinize K2 belgesi alabilirsiniz. ayrica sirketinizdeki (Sirketiniz adina kayitli) her ticari araci da bu K2belgenize kayit ettirip (64 TL/arac) evraki aracta muhafaza etmelisiniz. YOKSA 2500 TL ceza yersiniz uygulamalr basladi cezalar yaziliyor.
K1 BELGESİ
Eger araclariniz 3500 kg'dan buyukse ve sehir disina nakliyat yapiyorsaniz veya baskasina ait mallari aracinizda tasiyorsaniz K1 belgesi almaniz lazim. Bunun hediyesi de 13 milyar ama indirim yok. Ayrica K1 almak icin 25.000kg tasima kapasitesi olan arac filonuz olmasi lazim (Yani en az 2-3 buyuk kamyon-tir)
SRC BELGESİ
Ayrica sirketinize ait araclari kullanan bordrolu elemanlarinizin de SRC belgesi olmasi lazim. Yuk yada personel tasimaya gore farkli belgeler var. K belgeniz olsa bile SRC olmadiginda surucuye 200 aracin sahibine 400 TL civarinda ceza yaziliyor. Bu cezalar da yazilmaya basladi haberiniz olsun.
Logged

I need your boots , your clothes and your motocycle
hepdurgunsu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 4438



« Yanıtla #1 : Eylül 17, 2010, 07:24:22 ÖS »

AB uyum sureci devam galiba.. Bir de kasasi kapali kamyon zorunlulugu vardi, o da senelerdir ancak "kismi" uygulanabiliyor.. Ustelik kapali kasa belki hafif yukun sacilmasini etkiliyor ama ham celik yuku artarken bu yuklerin baglanmasi sikintisi halen asilamadi.. Kirik dokuk sacma sapan kamyonlarla, adedi tonlari gecen yukler egreti sekilde tasiniyor ve bunlari neredeyse sadece kasaya "atiyorlar".. Son zamanlarda virajlarda dis seride dokulmus boyle cok sac, dokum ingot falan parca goruyorum ve "iyi ki o sirada orada degilmisim" diyorum.. Zira bazilari saatte 50-60 km/s hizla giden giyotin gibiler..

Turkiye'de insanlar halen yukun, suratlerin, yollarin suratinin ve adetlerin/tonajlarin arttiginin farkinda degiller.. Artik farkina varmalilar.. Lord da Dizo da ezine de gayet iyi bilir, yogun kamyon trafikli yolda surmek Hakkari Semdinli'de karakol nobeti tutmaktan daha riskli hale geliyor..
Logged
bberksan
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 908


« Yanıtla #2 : Eylül 17, 2010, 08:49:07 ÖS »

3 yil sonra hersey cok daha degismis olacak. Isler biraz yavas ilerliyor ama ben her gecen gun cemberin biraz daha daraldigini gozlemliyorum.
Hafriyat kamyonlarindaki degisikligi fark ediyormusunuz? (Ozel sarı kasali sertifika no'lu kamyonlar)
Emniyet seritlerinde ve isiklarda EDS kameralari
Yol ustunde bir cok yerde sabit kamerali radarlar
Yollarda seyyar kamerali radarlar
TUV muayene sistemi
3 yil onceye gore acaip degisiklik var. Tabi yetersiz ama 3 yil sonra avrupaya yaklasacagiz insallah.
Gecen bi aracimizi kantara cekip 1370 TL ceza yazmislar. Cok komik arac kapali kasa isuzu. Istiap haddi 3500 kg toplam. Aracin siplak agirligi 2400 kg , 750 kg kasa var kaliyor geriye 350 kg biz yuklemisiz 600 kg yuk....Sonucta biz hataliyiz kabul ediyorum ama yokmu hic hirsizin sucu hakim bey. Yani bize bu araci satanlarda hic mi suc yok. Koskoca kamyon 350 kg kapasite ile calismayacagi belli....
Logged

I need your boots , your clothes and your motocycle
Remzi
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 1248



« Yanıtla #3 : Eylül 17, 2010, 09:22:48 ÖS »

İyi de, "istiap haddi" zaten aracın kendi ağırlığı dışında taşıyabileceği yük değil midir? 3500 kg içinde araç dahil değildir herhalde. Olmaması lazım.

Aynı şeyi motosiklet için de yapıyorlar. Aynı terane devamedip duruyor. Yine ruhsatlara istiap haddi 1 kişi (sürücü dahil) yazıyorlar.
Sen yolcu alıp kazaya karışsan ve yolcun zarar görse, istap haddi haricinde yolcu almaktan 65/1A maddesince cezalı ve kusurlu duruma düşüyor, hakkını arıyamıyorsun.

Halbuki motosiklet için bazı kaynaklarda ne güzel azami toplam yüklü ağırlık yazar. Motosikletin "yaş" ağırlığını bundan çıkarırsın, geriye kalan mis gibi istiap haddi.
Yani ruhsata taşıma kapasitesi 2 kişi, ağırlık olarak da 215 (misal) kg olacak şekilde yazarsın.

Şu yeni anayasa değişiklik paketinde yer alan ombudsmanlık müessesi bir faliyete geçsin de, dilekçe manyağı yapılacak çok kurum olacak böyle. 

 
Logged
hepdurgunsu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 4438



« Yanıtla #4 : Eylül 17, 2010, 11:10:05 ÖS »

Aslinda insan Istanbul'da kalip sonra kendini Anadolu'ya verince anliyor trafik mevzusunda da ciddi bir yerlere geldigimizi.. Zamaninda Istanbul da o sekilde sahipsizdi..

Ankara dahi ne acaip bir sehir haline gelmis yahu?.. Her yerde yol cizgileri, trafik isiklarinda durmaklar falan tedavulden kalkmis.. Melihcigim sagolsun, butceyi muhtemelen dunyanin en pahali aydinlatma direklerine yatirmis..

Istanbul baya baya sehirciligi ogrenmis galiba..
Logged
bberksan
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 908


« Yanıtla #5 : Eylül 17, 2010, 11:37:08 ÖS »

Remzi abi ben  belki yanlis ifade ettim. 3500 kg toplam agirlik , trafikte hafif ticari aractan kamyona gecis siniri. 3500 kgdan daha fazla yuklu agirlik uzerine takometre ve C yada E sinifi ehliyet gerekiyor trafige cikis yasaklari basliyor yani hersey bir anda degisiyor. Uretici firmalarda kendilerince soyle bi cozum bulmuslar ayni araci hem agir vasita hem de hafif ticari olarak satiyorlar. Mesela eski numalari olan ivece 35.9 ile 65.9 (35 NC , 65 NC'de denilir) arasinda hicbir fark yok birebir ayni araba (Sase motor hersey). Ama 35.9'u takometresiz hafif ticari olarak satiyorlar ayni aracin ruhsatta 5.5 ton yazan ve takometre'li C sinifi ehliyetle kullanilabilen versiyonu da 65.9 . Ayni kandirmaca ISUZU ve Mitsubishide de var. Esasinda buna kandirma denilemez bile bile lades denilir ama sehir icinde dagitim yapan firmalar (sut yogurt ekmek) kalkip da 65.9 alamaz cunku gtrafige cikis yasaklari var ona uymasi mumkun degil. Mecburen kandirmacaya dahil olup 35.9 aliyorsun. Ama araba o kadar agir ki kasayi da ekleyince 3000-3100 kg oluyor. Kaliyor geriye 400 kg. Bugun kapali kasali kamyonetlerin kantara sokulanlarin %60'i 3500 kg uzeri cikar. Geri kalanin da 3500 alti cikmasinin sebebi de o anda yukunu bosaltmis bos olmalaridir...
Logged

I need your boots , your clothes and your motocycle
hepdurgunsu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 4438



« Yanıtla #6 : Eylül 18, 2010, 12:22:06 ÖS »

"Hafif Ticari Araç"ı o sınıfa uygun şekilde kullanmak isteyen adamın da aslında daha fazla yük yüklememesi gerekiyor belki de.. Şu anda trafikte gaz pedalı altındaki saca gömülü ve makaslar ata ata en çok dolanana araçlar Doblo'lar falan.. Be de az kullanmadım.. Yumuşak amortisörlü ve tamamen "top heavy" araçlar... Kaç defa gerzek Doblo şöförlerinin sarhoş ya da gaza gelmiş halde makaslar atarken savrulup kendilerini harap etmekle kalmayıp başkalarının da canını yaktıklarına şahit oldum..
Bu alışkanlıklarla zaten o araçlara 200-300 kg'dan fazla yük taşımak haram..
Logged
CarlGustav
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 1521


Usta şimdi bizim kabilede...


« Yanıtla #7 : Eylül 19, 2010, 01:26:29 ÖÖ »

Belgeyle dümenle para toplamanın yanında madem uyum süreci konuşuluyor tüm ticari araçlara (Kamyon-otobüs dahil) Euro 3 emisyonlarına uyumluluk zorunluluğu gelse de ayı gibi mazot egzozuna maruz kalmasak nasıl olur?

Üreticiler kendinden Euro 3'e geçti ama trafikte 30-40 yaşında kamyon geziyor arkadaş.

O nasıl iş anlamıyorum.

Brkn
Logged

Adam haklı beyler.
sancopanco
Forza Scooter
Hero Member
*
Mesaj Sayısı: 3552


Sukıtır Çobanı


« Yanıtla #8 : Ocak 29, 2012, 09:51:39 ÖS »

Şimdi şöyle bir sorum var:

Apo'dan veya Tekkan Plastik'ten minibüslerini ödünç alıp motor taşıyorum. Apo'nun minibüsü Merkez Servis üzerine, diğeri de Tekkan Plastik üzerine kayıtlı. Benim SRC belgem olması lazım mı? Apo bir şey üretip satmıyor, bozuk motor taşıyor, K belgesi olması lazım mı?

Ben onlarda çalışmıyorum ki, SRC belgem olması abes olur. Alıp da taşıyamaz mıyız? Nedir?

Sanço
Logged

Tomkedi, Umut Akçalı'nın anısı önünde saygıyla eğilirim.
Aç Kapakları Norveç Eicma'dan banttan yayın
snake1481
Newbie
*
Mesaj Sayısı: 37


« Yanıtla #9 : Ocak 29, 2012, 10:28:01 ÖS »

Sanço, bir lojistik sektörü çalışanı olarak anlatmaya çalışayım;

AB' ye uyum yasalarını bahane edip, Barkın' ın dediği gibi nerden vatandaşı yolarım mantığıyla yurdum eşya ve kargo taşımacılığı yapan şoförlere 2007' den beri zorunlu kılınmış bir belge bu SRC' ler. Seni ilgilendiren SRC4 belgesi ve yurtiçi eşya-kargo taşımalarını kapsıyor.

Yarın bir gün polis seni durdurduğunda sana ceza kesmeyi kafasına koyarsa bu belgen olmadığı için kesebilir. Ancak yurtiçi ve yurtdışı taşımacılık yapan 300' den fazla şoförümüz var ve ben henüz bir tanesine dahi SRC belgesinin sorulduğunu şoförlerden duymadım. Vasıflısından vasıfsızına kadar tüm şoförlerin bu belgeyi kolayca alabildiğini düşünürsek, mevzuatın amacının ne olduğu da ortaya çıkıyor aslında.

Selamlar.

Logged
bberksan
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 908


« Yanıtla #10 : Ocak 30, 2012, 05:27:47 ÖS »

SRC henuz sorulmaya baslanmadi ama K belgesi cezasi yiyen cok var. Zaten burada seni esas ilgilendiren de K belgesi.
Eger ticari bir arac sirket adina kayitli ise o sirketin K belgesi olmasi ve o aracin K belgesine islenmis olmasi sart.  Hicbirsey tasimasan bos olsa eve gidip gelsen bile K belgesi sart. Hatta kamyonet ruhsatli paliovan turu araclar onlarda bile sart cunku ruhsatlari kamyonet olarak geciyor. K belgesi ucreti de eskisi gibi 6-700 TL'den degil simdi baktim tam 7852 TL. (Eskiden de 7-8 milyardi ama 2010 sonuna kadar %85 indirmli alinabiliyordu. Cok kisiye soyledim alin diye ama kimse tinlamadi....)
Eger K belgeleri yok ise APO ve Serkanlarin kendileri de ceza yerler. Tekkan saniyorum almistir mutlaka vardir. Ama abdullah usta... sanmiyorum. Muhittine cok soyledim almadi ama onun arabasi sahsina kayitli sorun olmayabilir. Sonucta tasidiginiz ticari bir mal degil eski pusku motorlar sahis adina kayitli ticari bir aracta motor tasimaktan ceza yenilmemesi lazim tabi bakis acisi adam yazmak istiyorsa... huylarina gitmek lazim. Ama sahis adina kayitli bir aracla sandik motor tasirsan basina cok ciddi bela gelebilir.yani sahis adina kayitli arac ile ticari bi is yaparsan cok ciddi cezasi var. ben olsam o arabalara binmezdim elinde patlarsa 2.500 TL cezasi var. Eger illaki bi panelvan lazimsa sahis adina kayitli biseyi odunc al. Buraya kadari sirketleri ilgilendiren kismi.
Bundan sonrasi ise sahislari ilgilendiriyor.
SRC ayri bir olay .Ticari bir arac kullanacaksan senin de SRC belgen olacak. SRC belgesi eger Subat 2003'den evvel ehliyetin ve SSK'n var ise SRC'yi imtihansiz aliyorsun. Eger yoksa yandin cunku bayagi bi calisman lazim imtihani da zor. Ehliyet almak gibi bisey 500-1000 TL masrafi da var (Kurs du imtihan di belge ucretiydi) Bizden bissuru adam 2.-3. sefer imtihana giriyor. Tek seferde alan %40-50. Eger 2003'den once ehliyetiniz ve ssk'niz var ise hemen basvurun bence SRC3 ve SRC4 cebinize koyun dursun. SRC sadece ticari arac kullaniyorsan lazim sahis adina kayitli ticari araclarda hicbir sekilde src aranmaz (Simdilik)
Sinan eger bu yaris maris olaylarina devam edeceksen , senin yerinde olsam arabama bi ceki demiri takdirirdim. Emanet romork bulmak kolay bende de var
Logged

I need your boots , your clothes and your motocycle
muhi
Full Member
***
Mesaj Sayısı: 111



« Yanıtla #11 : Ocak 31, 2012, 09:56:51 ÖÖ »

SRC henuz sorulmaya baslanmadi ama K belgesi cezasi yiyen cok var. Zaten burada seni esas ilgilendiren de K belgesi.
Eger ticari bir arac sirket adina kayitli ise o sirketin K belgesi olmasi ve o aracin K belgesine islenmis olmasi sart.  Hicbirsey tasimasan bos olsa eve gidip gelsen bile K belgesi sart. Hatta kamyonet ruhsatli paliovan turu araclar onlarda bile sart cunku ruhsatlari kamyonet olarak geciyor. K belgesi ucreti de eskisi gibi 6-700 TL'den degil simdi baktim tam 7852 TL. (Eskiden de 7-8 milyardi ama 2010 sonuna kadar %85 indirmli alinabiliyordu. Cok kisiye soyledim alin diye ama kimse tinlamadi....)
Eger K belgeleri yok ise APO ve Serkanlarin kendileri de ceza yerler. Tekkan saniyorum almistir mutlaka vardir. Ama abdullah usta... sanmiyorum. Muhittine cok soyledim almadi ama onun arabasi sahsina kayitli sorun olmayabilir. Sonucta tasidiginiz ticari bir mal degil eski pusku motorlar sahis adina kayitli ticari bir aracta motor tasimaktan ceza yenilmemesi lazim tabi bakis acisi adam yazmak istiyorsa... huylarina gitmek lazim. Ama sahis adina kayitli bir aracla sandik motor tasirsan basina cok ciddi bela gelebilir.yani sahis adina kayitli arac ile ticari bi is yaparsan cok ciddi cezasi var. ben olsam o arabalara binmezdim elinde patlarsa 2.500 TL cezasi var. Eger illaki bi panelvan lazimsa sahis adina kayitli biseyi odunc al. Buraya kadari sirketleri ilgilendiren kismi.
Bundan sonrasi ise sahislari ilgilendiriyor.
SRC ayri bir olay .Ticari bir arac kullanacaksan senin de SRC belgen olacak. SRC belgesi eger Subat 2003'den evvel ehliyetin ve SSK'n var ise SRC'yi imtihansiz aliyorsun. Eger yoksa yandin cunku bayagi bi calisman lazim imtihani da zor. Ehliyet almak gibi bisey 500-1000 TL masrafi da var (Kurs du imtihan di belge ucretiydi) Bizden bissuru adam 2.-3. sefer imtihana giriyor. Tek seferde alan %40-50. Eger 2003'den once ehliyetiniz ve ssk'niz var ise hemen basvurun bence SRC3 ve SRC4 cebinize koyun dursun. SRC sadece ticari arac kullaniyorsan lazim sahis adina kayitli ticari araclarda hicbir sekilde src aranmaz (Simdilik)
Sinan eger bu yaris maris olaylarina devam edeceksen , senin yerinde olsam arabama bi ceki demiri takdirirdim. Emanet romork bulmak kolay bende de var



Aldık ya olum src 1,2,3 4,psiko neyse zıkkımları ))) sag olsun bülent beni uyarmıştı bir iki yıl önce aldım ama hiç kimsenin sordugu ettigi yok.

Benim aracımı şirket üzerine almadım kendi şahsıma aldım ondan yırtıyorum yoksa k1 almak zorundaydık gecen apo il konuşuyorduk bu konuyu öyle bir şey varsa munubusu satıyım arabanın arkasına bir ceki demiri takıyım diyordu bakalım nalar olacak ama cezalar cok fena..

muhittin yaşar

Logged
ozgurmodel
Full Member
***
Mesaj Sayısı: 109



« Yanıtla #12 : Şubat 02, 2012, 11:55:46 ÖS »

Peki şirket adına şahıstan Kango gibi kamyonet kiralasak bunun için de şirkete K belgesi almak gerekir mi?
Logged

XT 600E
XL 650 V
XT 660 R
bberksan
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 908


« Yanıtla #13 : Şubat 04, 2012, 12:02:57 ÖÖ »

Ticari arac kiralama isi resmiyette öldü. Sebebi de K belgesi ....Artik ticari arac resmen kiralamak için bilmemne belgesi gerekiyor kimsede ugrasmiyor artik. Haa sen gayriresmi olarak kiralayip eve ise gidip gelirsen sorun olmaz ama ticari bi mal ile cevirmeye girersen yandi gulum keten helva. K belgesi olmamasi cezasindan daha buyuk bi ceza yiyorsun ve ustune arac  baglaniyor.
Logged

I need your boots , your clothes and your motocycle
Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Kullanıcı

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Eylül 22, 2014, 08:12:46 ÖÖ

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
TinyPortal v.1.0.6 beta 2 © Bloc