Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Kasım 27, 2014, 11:33:32 ÖS

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

moto-park.com forumları

*
Sayfa: [1] 2 3 4
  Yazdır  
Gönderen Konu: Cross Motor konusunda önerileriniz neler olabilir?  (Okunma Sayısı 28485 defa)
ozyoz
Newbie
*
Mesaj Sayısı: 46


Az gittim uz gittim...


« : Eylül 11, 2008, 03:35:44 ÖS »

Arkadaşlar,

İki arkadaş kendimize birer cross motor almaya karar verdik.
Ancak zaten kullandığımız birer makinanız olduğu için hem çok pahalı olmayan hem de iyi bir performans alabileceğimiz  birşeyler bakıyoruz.
Cross konusunda tecrübeli olmadığımızdan ne alabiliriz bir türlü karar veremedik. Bizim düşündüğümüz bazı motorlar Yamaha XT125, Honda XL200 veya XLR125, Ramzey ya da Kanuni'nin cross modelleri?

Yani hem keçi gibi olsun Gülümse hem fazla masraf çıkartmasın istiyoruz. Sizin önerileriniz ne olur? 
Logged

HeinzBrausewetter
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 4617


????


WWW
« Yanıtla #1 : Eylül 11, 2008, 04:04:18 ÖS »

Ozyoz selam,
Bu çinlilerle epeyce münasebetim oldu,O yüzden bir iki bişi söyleyebilirim.Hatta bir tek şey söyleyebilirim..

Sakın Çinli almaaaa!!!      Şaka yaptım

Şimdi zevzeklik bir yana,Bak bu çinlinin iyisi diyen kimseye inanma,yok öyle bişi,En azından şu an için yok.
İnanılmaz kötü malzemelerle yapılıyorlar,Astarları yüzlerinden pahalıya patlıyor...
Alırken bişeye benziyolar,Ama 4.ayın sonunda falan heryerlerinden birşeyler dökülmeye,Tuhaf şeyler olmaya başlıyor bunlara.
Bizim barkın Cross 250 kullandı belli bir dönem Kanuninin.Ama inan bana İkinci el bir japon çok daha iyi olacaktır ona verilecek paraya.


Kıy paraya bir XL200 al,Lastikleri değiştir kullan aslanlar gibi vallahi... Katılıyorum
Logged

War...
War never changes...
maximus
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 2229


Ogre


« Yanıtla #2 : Eylül 11, 2008, 05:05:14 ÖS »

Kullanım şekli ve bütçeyi düşündüğümde nedense Ramzey diyesim geliyor.

HB arkadaşımız "bu çinlinin iyisi" diyene inanma demiş; ben öyle demiyorum, al sana direkman belgeli ispatı.

Ramzey Kros Sarı-Siyah :



Hacı Yeşili - Siyah renklerdeki Ramzey havada  Korktum



İşte bu da Ramzey şase-amortisörlerin sağlamlığının ispatı :



Penye ve kot ikilisiyle o rampadan uçan şahsiyet bizzat geronimo'nun kendisidir. Kask'ın aşağıya sarkan bağlama aparatı değil kabile reisi tüyüdür.


Geçen sene bir etkinlikte "yerel" yarışçıların gösterisinde çekilmiş resimlerdir. Geronimo abi o yeşil ramzey ile yaklaşık 2 maximus boyu kadar mesafeden her düşüşünde şaseden "çoooarttt"  diye ses geliyordu.

Kısaca  RA ve çevre yayla gezileri gibi işlerde kullanmak amacınsa Ramzey ve Kanuni gibi ucuz çözümler şimdilik etkili olacaktır.

Ta ki ne zamana kadar? Arazide sürüş hakkında bir çok şeye sahip olup motorun altında çekmediği gibi dertler yakınıp 400 cc üstüne bakmaya başlayıncaya kadar.

 

Logged

Dün yoğun bakım, bugün yoğum bakın...
Kaan
Sr. Member
****
Mesaj Sayısı: 250



« Yanıtla #3 : Eylül 11, 2008, 05:09:51 ÖS »

Kanuni Cross u bende merak ediyorum, şekli şemali Honda xl200'den daha güzel ve sıfırı daha ucuz. Tahminim 2. 3. ayda bazı parçaları loctite leyerek uzun bir süre götürür.

Bunlar tahmin, kullananlar xl200 derse boynumuz kıldan ince tabi...
Logged
orsa
Full Member
***
Mesaj Sayısı: 147


« Yanıtla #4 : Eylül 11, 2008, 05:26:34 ÖS »

XL 200 en iyi çözüm gibi görünüyor.
Bunun yanında sırasıyla ikinci el muayyer Yamaha XT 125 R, Derbi Senda 125 ve Hyosung XRX 125'e de bakılabilir.
XLR 125 sadece ayaktan marşlı.
Diğerlerinden bahsetmiyorum bile.

Bir de bence şu jargonu bir oturtalım.
Cross=kros makinalar KTM'nin SX, CRF ... R serisi gibi hard endurolar'dan bile yüksek sıkıştırma oranına sahip, daha sert amortisörlü, daha hafif, saatlik makinalar.
Hard enduro=sert enduro, sıkı enduro (diyebiliriz kanımca) makinalarsa bir ucu DRZ, XR, TT, LC 4 gibi yolda da gidebilen, saatlik bakımları olmayan arazi makineleri, bir ucunda EXC, WR, KX ... F, CRF ... X gibi saatlik arazi sürüşü için olan makinalar.
Her işi yapabilen makinelerse XT, KLR, F 650 GS gibi. Hatta bunlara ecnebice bir isim vardı. Kafam karıştı
Bir de iki silindir enduro tur makinaları var ki, genelde bu tip makinaları kullananların tabiriyle küçük hacimli endurolara veya DRZ, EXC gibi makinalara kros deniyor.
Yoksa XL 200'ün uzaktan yakından kros'la alakası yok.

Bu arada Ozyoz sözüm meclisden dışarı. Umarım yanlış anlamazsın.
Logged
altugsaygili
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 2798



« Yanıtla #5 : Eylül 11, 2008, 08:44:39 ÖS »

1.XL200
2.XT125
Logged

BMW R1150RT
Yamaha Xcity 250
__________________________________
İsyankar alemlerin tövbekar çocuğu
BLUEANGEL
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 794



« Yanıtla #6 : Eylül 11, 2008, 10:55:17 ÖS »

1-2 satır da yattığım yerden ben yazim .  Büyük gülümse 

Derim kiii ; alınacak  bu motor nasılsa  ikinci motor olacak her daim üstünde gezilmeyecek (Şehir içinde dişli lastiklerle  en azından dimii   Kafam karıştı )  RA  gibi atraksiyonlara, Nevzat demir arkası yollara, Alibeyköy barajının etrafına vs.vs. gidilecek.
 Az kullanılacak  olmasından dolayı eski tamiri zor bir motor olup bezdirmemesi gerekir. Düştüğünde  fazla masraf çıkarmaması gerekir. (meselası: Drz400s 'in tek radyotörü  575 ytl.... koruma da uydurulamıyor )
Bu caponların su  soğutmalı olanlarında radyotör zımpırtısı tuzlu bir parça koruma şansı nerdeyse yok gibi bir şey, hele arkasında Fan  filan varsa (oda ~250ytl-300ytl  Bakalım), aliminyumun peteklerin tamiri  desen   zor neredeyse imkansız gibi elinde kalma ihtimali yüksek.

Sonuçta dağ bayır motoru düşecek, kalkacak  ama cebe fazla zarar vermiyecek olmalı. İlk aşamalarda kesinlikle 400cc üstünü tavsiye etmem.  Hayır hayır  (Bknz:  RA 'lar bugün olsa 250cc ile bile katılır paşa paşa tamamlarım. Haaa  ne olur 15-20 dakika  geç gelirsin böyle bir atraksiyon da oda oto kontrol olsun bir süre. Hoş GPS  okumayı bildikten sonra o fark bile kapanır yaaa   Kovana çomak sok
 
Bir de şöyle bir  kullanım modu var (hoşuma gittiği ve ihtiyarlamaya başladığım için tekrar linki veriyorum affola  Şaka yaptım  )

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=352617    
 
 Şimdi cemaat  bıt bıt gelecek o motorların deposu ne kadar yol gidiyor? 250cc lik le o yol biter mi? diye...   Eee siz de  300-500km yapın dönün dicem alllaalaalaa. Hele arkaya 5lt de benzin almayı göze alırsan.....250km-300km yapman banko.
 Bizim memleket Patagonya mı ki 300km için de bir reno siteyşın bulup benzin istiyemiceksin ?  Kafam karıştı illaki medeniyetin bir yerine denk gelirsin.

Ne diyorduk haaa Bakalım

Motorun parçaları ucuz olsun . 2 sene arazi tecrübemizi kazanma aşamasın da  cebimizi gözetlemesin, 2 yakası bir araya gelsin.
Motor veya başka parçaları  köfte olacak olursa garantisi olsun ki  cebimiz de patlamasın. Manyak 

Sonucta; Alt alta toplar, satır aralarıyla çarparsak...
XL200 'ün temizinin  bulunma ihtimalini zayıf buluyorum. Ola ki buldunuz yapışın,,,ilerde büyütmeye kalktığınızda da  en kolay satılabilecek olandır.

Ramzey 200 (selesinin alçak olması ile avantajlı olabilir, amortisör de alçak ?? ...belki....?,  kanuni cross 250cc... 2 sene garantileri olmaları, ucuz olmaları 'sıfır' olmaları ile öne çıkabilir. 2 sene sonra satmaya kalksanız , 3.500 ytl 'ye plaka dahil alınan motorda 1.500 ytl zarar  olabilir.
Bence  sıfır garanti kapsamında olan bir motoru alıp bu maceraya girmeye değer.

Şimdi bana kalsa ben yine   DRZ 400S  alıp donatıp hatta depoyu da büyütüp yanlara çantaları da yapıştırıp dağlara vururum kendimi. Sırıtık

Şekil de ki gibin. Islık




Logged

YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YA DA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL. İKİSİNİ DE BECEREMİYORSAN BANA GÖRÜNME DE KİME GÖRÜNÜRSEN GÖRÜN........
murti06
Newbie
*
Mesaj Sayısı: 23



« Yanıtla #7 : Eylül 30, 2008, 05:08:02 ÖS »

Yazdıklarının arasında en iyisi XL 200 ama piyasada temizini bulmak oldukça zor. Çinli bir Cross  Hayır hayır . Bir arkadaşımda skyteam vardı düz yolda giderken amörtisör kırdı, bunun yanı sıra 1993 model Yamaha DT 125 R sahibi arkadaşım motorun iki zamanlı olmasına karşılık nerdeyse sorunsuz bir şekilde keyfini sürüyor. Ramzey diğer çinlilere göre kalite olarak biraz daha üstün görünmesine karşılık bana güven vermiyor.
Logged
bberksan
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 924


« Yanıtla #8 : Ekim 01, 2008, 11:39:25 ÖÖ »

Butun ramzeler icin bisey diyemem ama arkadasşm muhi nin 2 senedir dere tepe gezdigimiz ramzey i gercekten de muhtesem bir offroad gezinti motoru. en az 15-20 pazar belgrat - nevzat demir yaptik 3 kere de RA2-3-4 e katildik .... ne ariza ne bisey gormedik. parkurlari da kimseyi yavaslatmadan rahat rahat bitirdik. Bir cok kez devrilmede dusmeden dolayi grenaj stop elcik debriyaj fren kollari kirildi ama yine de hic takilmadi durmadi bi yerlerde . Ama oyle boyle degil hle bir kere 6 m den assagiya dere yatagina devrildi muhi .... parcalari oyle ucuz ki ve hemen de buldu..
sonucta ben olsam gozumu karartir sansimi denerdim.
Logged

I need your boots , your clothes and your motocycle
barış
Full Member
***
Mesaj Sayısı: 206



« Yanıtla #9 : Aralık 14, 2008, 11:58:50 ÖS »

XL 200 kullanııcısı olarak naçizane tavsiyelerimi sıralayayım, güzel hoş motordur, az yakar,hafiftir,kafana geçmez (hoş ben birkere geçirdim)  Ancak gerçek bir cross motor kullanınca biraz daha sert bir makina ihtiyaç olabileceğini insan hissediyor. Başlangıç için çok güzel bir makina ancak.

DRZ 400 değil ancak DR 350 ile benim tecrübem çok hoştu. Çok başarılı bir makina. Arazide şartlar çok çok sıkıştırmadıkça düz yol tadında gidiyor makina. XL 200 mesela bayılıyor bazı noktalarda.O nedenle temiz eşden dosttan bir DR 350 denk getirebilirseniz birde onu denemenizi tavsiye ederim.

Bu arada 100 kg civarı 60 hp makinalarda var tabi (CR 250), ancak kullanan arkadaşların genel yorumu makinaların bir saatte üstündekini hoşaf ettiği yolunda. Bu nedenle bunlar kapsam dışıdır diyorum.

Bence o mu olsun bumu olsuna çok takılmadan bir tane alıp ucundan başlamak lazım. Zaten cross bir süre sonra arkadaşlarla gidip böğürtlen yemeceye dönüşüyor. Motor ne olduğu kısmı sonra sonra unutuluyor.

 
Logged

DL 650 & DR 350
mertbalin
Jr. Member
**
Mesaj Sayısı: 77



WWW
« Yanıtla #10 : Aralık 15, 2008, 12:16:45 ÖÖ »

öncelikle heralde plakalı birşey olsun istiyorsun degil mi?

yani yolda da kullanayım, en azından azıtmak istedigin yere kadar olsun yoldan gitmen gerekecek, yoksa arabanın arkasına atacaksın vs.vs.
gerçek mx ler için ciddi bakım gerekiyor. Eger ben kendim yag, yag filtresi degistiririm diyorsan , eh anlamlı belki, ama degilse, nerden baksan her 8-10 saatte bir ciddi bakım gerekir.

ufak tefek kaçamaklar için temiz bir honda bulman en mantıklısı gibi.
Honda nasıl oldu da nx falcon u üretmeyi durdurdu anlayamıyorum, süper motordu.

kolay gele
Logged

muhi
Full Member
***
Mesaj Sayısı: 111



« Yanıtla #11 : Aralık 16, 2008, 11:22:05 ÖÖ »

bende bir ramzey 200 gy var 3 yıldır kulanıyorum hafta sonları pazar günleri mutlaka orman kahvlatıya gidiyoruz atlıyıp zıplıyıp egleniyoruz bir kaç resim paylaşıcam bırazadan 3 kez de ralli alıştırmalarına katıldım henüz bir sorunla karşılaşmadım gercekten cok saglam..

öncelikle honda veya yamaha nın 125 ve 200 lüklerinden al derim ama temiz bir ramzey alırsanda pışman olmazsın .nacizane tavsiyem budur şimdi bir kaç resim paylaşıyım ne kadar saglam olduguna neler yapabiliyomuşuz siz kara verin














cok uzun yıllar motor kulandım bir kaç yıldır kros motorla orman içi geziler keşifler yapıyorum inanılmaz birr keyif şiddetle tavsiye ederim.

muhittin yaşar
Logged
TNR
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 982


One Life Live It!!!!!!!!!!!!


WWW
« Yanıtla #12 : Aralık 16, 2008, 03:26:37 ÖS »

Muhi,
fotograflariniza baktim da Belgrad ve -bizim isimle- Lopez'i yiyip bitirmissiniz.
 Katılıyorum   Katılıyorum  Katılıyorum

Merak ettim, bu videoda benden once tepeye cikan motorcular siz miydiniz???
http://www.ktunnel.com/index.php/1010110A/072370a76dc30a91badde008b016a92771416dc2355ffa1453fa4e4e42f20f7ca5c4310d373c63d417800
 Şaka yaptım  Şaka yaptım  Şaka yaptım  Şaka yaptım
Logged

Umit Cukurel<br />umit@discovery-tr.com<br />www.lroturkiye.org
muhi
Full Member
***
Mesaj Sayısı: 111



« Yanıtla #13 : Aralık 16, 2008, 04:48:09 ÖS »

Muhi,
fotograflariniza baktim da Belgrad ve -bizim isimle- Lopez'i yiyip bitirmissiniz.
 Kat&#305;l&#305;yorum   Kat&#305;l&#305;yorum  Kat&#305;l&#305;yorum

Merak ettim, bu videoda benden once tepeye cikan motorcular siz miydiniz???
http://www.ktunnel.com/index.php/1010110A/072370a76dc30a91badde008b016a92771416dc2355ffa1453fa4e4e42f20f7ca5c4310d373c63d417800
 &#350;aka yapt&#305;m  &#350;aka yapt&#305;m  &#350;aka yapt&#305;m  &#350;aka yapt&#305;m


tnr olabilir hemen hemen her hafta sonu kemerburgazdan girip gümüşderden cıkıyoruz video daki yeri biliyorum.
Logged
TNR
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 982


One Life Live It!!!!!!!!!!!!


WWW
« Yanıtla #14 : Aralık 16, 2008, 05:46:43 ÖS »

Muhi, bu 2007 aralik olsa gerek; motorcular tepeye benden once ciktilar, sonra bana el salladilar.
 &#350;aka yapt&#305;m  &#350;aka yapt&#305;m  &#350;aka yapt&#305;m
Bende gelirsem kovalarim ama dedim asagidan; sonra da cikiverdim peslerinden.
hahahaahhahaahahahahahaha
cok sasirmislardi.
 &#350;aka yapt&#305;m  &#350;aka yapt&#305;m
size teknik bir soru sorayim, mesela motorla o tepeden ciktiktan sonra aynen geri inilebilir mi???
Inilirse, nasil inilir???
Logged

Umit Cukurel<br />umit@discovery-tr.com<br />www.lroturkiye.org
nmtears
Sr. Member
****
Mesaj Sayısı: 402



WWW
« Yanıtla #15 : Aralık 16, 2008, 05:53:57 ÖS »


o tepe bizim eymirdeki duvardan dik mi ?

arkayi kaydira kaydira inilir diye dusunuyorum.
cok dik gorunmedi gerci bana yanina gidip bakmak lazim. lat/lon 'u var mi mekanin.

Logged

Volkan YILDIRIM
resync
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 6643


Yarra Yering


WWW
« Yanıtla #16 : Aralık 16, 2008, 05:54:29 ÖS »

size teknik bir soru sorayim, mesela motorla o tepeden ciktiktan sonra aynen geri inilebilir mi???
Inilirse, nasil inilir???


|
Sevimli
Logged

Operation Yarra Yering
Stage 1 Visa Grant Complete - Time to complete 1 year
Stage 2 Job Hunt - In Progress
Stage 3 Big Move to DownUnder - 26.11.2014
TNR
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 982


One Life Live It!!!!!!!!!!!!


WWW
« Yanıtla #17 : Aralık 16, 2008, 06:03:38 ÖS »

 &#350;aka yapt&#305;m  &#350;aka yapt&#305;m
Peki, ben ne zaman inebilirim?
 Kafam kar&#305;&#351;t&#305;  Kafam kar&#305;&#351;t&#305;
valla arabada bile cok heyecanliydi; motoru dusunemiyorum.
Bazen bisikletle Belgrad'ta ufak inisler yapiyoruz; ama motor
daha deli birsey.
Logged

Umit Cukurel<br />umit@discovery-tr.com<br />www.lroturkiye.org
TNR
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 982


One Life Live It!!!!!!!!!!!!


WWW
« Yanıtla #18 : Aralık 16, 2008, 06:05:53 ÖS »

Alıntı
Alıntı sahibi: TNR üzerinde Bugün  05:46:43 ÖS
size teknik bir soru sorayim, mesela motorla o tepeden ciktiktan sonra aynen geri inilebilir mi???
Inilirse, nasil inilir???


http://www.youtube.com/watch?v=MWfNvr5RhrQ

Sapka cikarttim; adam olay yerini ayakta terk etti.
 &#350;aka yapt&#305;m  &#350;aka yapt&#305;m  &#350;aka yapt&#305;m
Logged

Umit Cukurel<br />umit@discovery-tr.com<br />www.lroturkiye.org
HeinzBrausewetter
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 4617


????


WWW
« Yanıtla #19 : Aralık 16, 2008, 06:09:59 ÖS »

Alıntı
adam olay yerini ayakta terk etti.

2 Zamanlı motor almamak için iyi bi sebep  Bakal&#305;m Hüürp böyle kafaya geçiveriyor namussuzlar.
Logged

War...
War never changes...
Sayfa: [1] 2 3 4
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Kullanıcı

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kasım 27, 2014, 11:33:32 ÖS

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
TinyPortal v.1.0.6 beta 2 © Bloc