Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.
Ekim 22, 2014, 02:10:19 ÖS

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

moto-park.com forumları

*
Sayfa: [1] 2 3 ... 22
  Yazdır  
Gönderen Konu: Motosiklet giyimi, ceket, pantolon, markalar, çeşitler  (Okunma Sayısı 88772 defa)
Aivasovsky
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 533


Kaan Akçalar


WWW
« : Kasım 12, 2007, 08:59:19 ÖS »

Selamlar,

 Şimdi ceket ve pantolon araştırıyorum.

Henüz kış aylarında motor kullanmayı düşünmediğim için tam kışlık malzeme almayı düşünmüyorum.
Yazlık veya yazı da kurtarabilecek, tam korumalı "mevsimlik" bir şeyler arıyorum.

 Piyasada birsürü marka gördüm ama kalitelerinden emin olamadım.
Dainese ve Hein Gericke gibi markalara baktım. Cici görünüyorlar.
Bunlar haricinde tavsiye edebileceğiniz fiyat/kalite oranı makul orta/üst sınıf marka var mı?
Rev'it nasıl mesela?
Deri olmasa çok mutlu olurum.

 Ceket ve pantolonlarda nelere dikkat etmek gerek?

Mesela Gore-tex fiyatı hayli yükseltiyor ve kışlık bir özellik gibi görünüyor.
Yağmurda giymeyeceğim için Gore-tex olmayan bir model hayli ekonomik olabilir.

Peki ya radyasyondan koruyan kurşunlu pantolonlar nasıldır?
bkz:http://motorcyclecancer.net   Göz kırpıyorum


SKY
Logged

Yamaha XT350
(bkz: bitmiş senfoni)
DrDakar
Gurbetçi
Hero Member
*
Mesaj Sayısı: 3257



WWW
« Yanıtla #1 : Kasım 12, 2007, 09:46:00 ÖS »

Ben de cok rahat bir BMW ceket var. Hafif, icligiyle soguktan koruyor, yazlari icligi cikarip fermuarlari acinca yakmiyor. Cepleri, uzerimde durusu herseyi cok guzel. Ancak su gecirmez degil. Icligiyle birlikte olursa su gecirmez. Yazin ya da baharda yagmura yakalanirsaniz ceplerindeki hersey sirilsiklam oluyor.  Buna karsi ceplere koymak uzere su gecirmez paketcikleri var, ama esyalari bu pakete koyup cikarmak ayri dert. Ayrica siddetli yagmurda icine de su geciriyor.

Ozetle diyecegim odur ki, mutlaka su gecirmez birsey alin. Yagmurlu bir gunde gezmeye cikmayabilirsiniz, ama gunesli bir bahar gununde bile bir kac saat yagmur yagabiliyor, siz motoru kenara cekip yagmurdan kacana kadar da is isten geciyor. Icligiyle su gecirmez diye satilan ceketlere ragbet etmeyin.
Logged

Motor Guzel Birsey.
Disaster
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 2685



WWW
« Yanıtla #2 : Kasım 12, 2007, 09:51:28 ÖS »

Hoşgeldiin Gülümse

Şimdi bak çok ince bir konuya değindin. Ben bu sene Mart ayında motosiklet aldım ve Nisan başı gibi kullanmaya başladım havalar da çok müsait olduğu için gidip yazlık Revit mont aldım, çok ta mutluyum  gel gelelim havalar biraz serinlemeye başladı mı o yazlık montun önünden giren rüzgar aynı hızla sırtından dışarıya çıkıyor o yüzden gidip bir de kışlık mont almak zorunda kaldım. Benim naçizane tavsiyem bu tip giyim kuşam bir kere alınıyor, bence paraya kıyıp en iyisini ve en kullanışlısını almak lazım. Sonra bahar aylarında benim gibi her iki montu birden taşımak zorunda kalabilirsin.

Dianese bu işin armanisi versace'si (mototaş 'taki arkadaşın deyimi Şaka yaptım) , en güzel dizayn en kaliteli malzeme bu markada var lakin biraz pahalı olur kendisi. Hein Gericke bizzat kullanıyorum amacına çok uygun rüzgar yağmur geçirmiyor fakat aynı almanlar gibi katı, kazık gibi bir mont giyince sen montun şeklini alıyorsun mont senin şekline uymuyor malesef.

Bu sezon sonuna doğru yaptığım küçük çaplı araştırma sonucu Revit'in Dainese'nin koltuğuna göz diktiğini logosu ile beraber dizaynları geliştirip malzeme kalitesinde üst noktaya çıktığını söyleyebilirim. 2007 sezonunda Cayenne diye bir mont var hani derler ya yeme de yanında yat, aynen o tarz bir mont fiyatı mı 475 Euro (öğro okuyunuz) . 2008 sezonunda ise piyasa sürecekler OFF TRACK ceketi ile gönülleri fethedecekler sanırım, (http://revit.v1retail.com/ sayfa 18 sayfa 68 ve sayfa 70) Umut ile geçenlerde baktığımızda OFF TRACK ceketi direk motosikletlerin renklerine uygun olarak yapmışlar özellikle BMW HP2 ve KTM motosikletler için biçilmiş kaftan. Gülümse  

Pantolon konusunda ise tavsiyem kesinlikle bir tane tam yazlık bir tane de tam kışlık pantolon edinilmesi. Her ikisinin de ortası olursa hiçbir zaman rahat edilmiyor. Tabii bu giyim kuşam seçiminde ne türde kullanıcı olduğuna göre değişiklik te gösterir. Tutup ben SS kullanacağım ya da Naked bike kullanacağım ama yatırıp dizimi yere sürteceğim diyorsan o zaman sen gidip adam gibi bir tulum al  ya da ben arazi kullanıcısıyım dersen o zaman ceketten önce bir chest protector (kaburga koruyucu) al sonra üzerine hafif bir şeyler geçirirsin. Gülümse

Ceket pantolon yazmışsın şimdi buraya yazmazsak DD kızar, eldiven ve bot-çizme de çok mühim, bunları da paraya kıyıp iyisinden almanı şiddetle tavsiye ederim.  Ben Dainese'nin yarım boğazlı ayakkabıları ile başlamıştım sonra SIDI  Tepor çizme edindim. Çizmeleri giydikten sonra yarım boğaz ayakkabı giymek hiç güvenli gelmedi ve o ayakkabıları gündelik kullanıyorum artık. Motosiklete bineceğim zaman mutlaka çizmeleri giyiyorum. Eldiven de pantolon gibi bir çift tam yazlık bir çift tam kışlık şart.
Logged

Serkan TEKDURMAZ
insane
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 1578


insan ayrı insane ayrı


WWW
« Yanıtla #3 : Kasım 12, 2007, 10:16:35 ÖS »

Gerçekten de en çetrefilli konuya geldik...
Bende şu anda bir adet yazlık UVEX bir adet de daha iki gün önce aldığım HG Tuareg Tracker mont var.

UVEX'in modeli sanırım voyager mi ne... Belki bendeki model öyledir bilemem ama ben Uvex mont tavsiye etmem. Montun dikişleri söküldü, yeterince korumalı olmadığından düştüğümde eriyip kolumda güzel bir asfalt yanığı izi bıraktı. Korumalarını sökmesi takması dert, reflektörlü kısımları 2 senede haşat oldu, döküldü, içliği deesen keç kere diktirdiğimi ben hatırlamıyorum ve içinde bir miflöy tabaka bile yok... Uzun lafın kısası Uvex=Cızzzz

HG'den aldığım mont'u Kubilay da kullanıyor biraz onun gazıyla aldım, üzerime çok güzel oturdu, biraz BMW montu havası var, montun su geçirmez cepleri, miflçylü içliği vs var. Yalnız mont dıştan suyu alıp içeriden içlik ile suyu tutuyor. Ben bunu dandik bir özellik olarak görsem de montun tipine ve üzerimde duruşuna vurulduğumdan montu aldım. Çünkü şöyle birşey var, yağmurlu havada illa ki yağmurluk gerekiyor, insan bilmemkaç yüz euro verdiği montun asfaltta çamur olmasını istemiyor üzerine alacağım 3 kuruşluk yağmurlukla işimi görürüm diyor. Ben iyice düşünüp buna karar verdim. Mont hakkındaki daha fazla detaylı kullanım bilgisini Kubilay verir. Ben yazın terletir mi terletmez mi bilmiyorum ama ağır bir mont olduğundan havalandırmaları açılsa da çok etki etmez gibi geliyor.

Mont işi Disaster'ın da dediği gibi bir tane alıyım hepsine yarasın diye olacak iş değil. Bir kışlık, bir yazlık almak lazım. En güzeli. Motoru kışın alıyorsun o zaman kışın binicen demek ki kışlık bir mont lazım sana...

Pantolon işini hiç bilmiyorum almak istedim ama zayıflama hedefim var, sonra bol gelirse diye asker sonrasına bıraktım pantolon işini... Büyük gülümse

Çizme ve eldiven çok önemli, atlanmamalı... Atlanırsa ellerin ve ayakların en basitinden bu havalarda nasıl donduğunu görerek yaşamak iyi bir tecrübe değil.
Logged

Murat İŞGÖREN
XT660R
viatormundi
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3510



« Yanıtla #4 : Kasım 12, 2007, 11:20:36 ÖS »

SKY ne tip ceket,pantalon,bot,kask, eldiven alacagin hangi tip motora nasil bineceginle alakali. Eger diger baslikta bahsettigin gibi 125cc cross/enduro egilimli bir motor alacaksan ve motoru %50 asfalt %50 toprakta kullanacaksan cok islevli bir elbise takimi almani tavsiye ederim ben. HG, Rev'it, BMW ve KTM'in boyle elbiseleri var. Yazin havalandirmasi yeterli, kirlenince daha da iyi duruyorlar, kis icin iclikleri var, yagmura karsi da iclikler mevcut, eger cok yagmur yagiyorsa dis yagmurlukla tavsiye edersin. Koruma olarak elbiseninkileri unut, en iyi korumalar BMW elbiselerinde var denir, onlar bile yetersiz. Dainese ya da baska bir markanin kaliteli body armour'unu giy icine, dizlik olarak da pantalonunkileri degil ekstradan takilan tarzdan kullan derim ben. Pantalondaki dizlikler kaza aninda donuyorlar.
Logged

Aivasovsky
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 533


Kaan Akçalar


WWW
« Yanıtla #5 : Kasım 13, 2007, 12:26:17 ÖÖ »

Viator, dediklerin arazi kullanımı için değil mi?
Bende şuna benzer bir takım var uzun zamandır bisiklet için veya motorda yolcu olduğum zamanlarda kullandığım.
Arazideki muhtemel künt ve/ya sivri darbelerden çok daha iyi koruyor.
Ceketlerdeki korumaların da hep yumuşak olması dikkatimi çekmişti.

Bu korumalarla içine sığabileceğim ceket, bunlarsız hayli bol gelir korkarım.
O yüzden asfalt için ayrı bir ceket ve bu korumaların dışına da başka bir şey düşünmek lazım değil mi?

Sadece asfaltta kullanacağımda da ceketi bunun sırt koruması ile kullanabilirim.





KTM diye aratınca bu çıktı karşıma. Turuncuyu tercih ederim şahsen  Çok gülüyorum
Logged

Yamaha XT350
(bkz: bitmiş senfoni)
viatormundi
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3510



« Yanıtla #6 : Kasım 13, 2007, 12:43:01 ÖÖ »

Viator, dediklerin arazi kullanımı için değil mi?
Bende şuna benzer bir takım var uzun zamandır bisiklet için veya motorda yolcu olduğum zamanlarda kullandığım.
Arazideki muhtemel künt ve/ya sivri darbelerden çok daha iyi koruyor.
Ceketlerdeki korumaların da hep yumuşak olması dikkatimi çekmişti.

Bu korumalarla içine sığabileceğim ceket, bunlarsız hayli bol gelir korkarım.
O yüzden asfalt için ayrı bir ceket ve bu korumaların dışına da başka bir şey düşünmek lazım değil mi?

Sadece asfaltta kullanacağımda da ceketi bunun sırt koruması ile kullanabilirim.






Hayir, yalnizca arazi kullanimi icin diye bir sey yok, ben ve bir cok kisi asfaltta da bunlari kullaniyor. Boylece korumalar uzerine tam oturuyor ve kaymiyor. Dainese'in body armour'unu tavsiye ederim. Ayrica ceketlerin arkasindaki korumalarin yalniz kullanilmasini tavsiye etmem, kesinlikle senin de resmini koydugun yeterli boyutta ve saglamliktaki sirt korumalarinin islevi yok onlarda. Istersen, ekstradan ceketin sirt korumasini kullanabilirsin, gercek bir sirt korumasinin ustune, mesela Carl Gustav oyle yaptigini soylemisti yanlis hatirlamiyorsam, en son gorustugumuzde.

Benim guvenlik standartlarima gore mumkun olan en guvenli ve kullanilir kombinasyon
- body armour ve uzerine kaliteli cordura'dan ceket, mumkunse deri kuvvetlendirici bolgeleri olan mesela bendeki KTM Rallye ceketinde oldugu gibi (aslinda deri ceketler asfaltta kaymada en dayanikli ama derinin baska dezavantajlari var)
-Offroad usulu dizlik ve uzerine yine saglam cordura'dan pantalon, eger mumkunse, pantalonun yan kalca korumalari olsun, eger paran varsa, kuyruk sokumunu falan koruyan korumali kisa don da tavsiye edilir
- on ve arkasi kevlar ile kuvvetlendirilmis eldivenler
- dizinin altina kadar gelen, parmaklari koruyacak on sertligi, kaval kemigini, bilegin yanini da koruyacak ve de eger motor ayaginin uzerine duserse ayagini koruyacak dayanikliliga sahip botlar (genelde bu kriterlere cross/enduro tarzi botlar uyar)

Hatirlatirim, HDS ve CarlGustav kopru girisindeki kazadan cok az hasarla ciktilar, benim anladigim ve dinledigim kadariyla uzerlerindeki koruyucu ve kiyafetlerin buyuk rolu vardi bunda...
Logged

viatormundi
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3510



« Yanıtla #7 : Kasım 13, 2007, 12:59:54 ÖÖ »


KTM diye aratınca bu çıktı karşıma. Turuncuyu tercih ederim şahsen  Çok gülüyorum



Ben KTM diye aratinca da karsima bu cikiyor Düello


Logged

mdogruc
Sr. Member
****
Mesaj Sayısı: 388


F650GS DAKAR / ADANA


WWW
« Yanıtla #8 : Kasım 13, 2007, 02:02:28 ÖÖ »

      Bu konuda ekonomik çözüm istiyorsan sayılı markaların en fonksiyonel ve pahalı modelini al  Korktum .
Çok ciddiyim!!.. Kısa sürede seni rahatsız edecek detaylarla boğuşmaya başlayınca yeni kıyafet almaya yöneliyorsun ve sonuçta dünya kadar paran gidiyor. Gore-tex'in su geçirmezliği en sıradan özelliği, düşün ki 5 ytl'ye alacağın muşamba da aynı işi görür ama Gore-tex hafiflik, dayanıklılık, soluma ve rahatlığı tek kalemde sunuyor. Vereceğin her kuruşu sonuna kadar hak ediyor.

Mont için iki yılda 200'er euro'dan 400 euro harcayıp yine de tam mutlu olmamak yerine 400 euro'yu bir defada ver ve yıllarca mutlu ol.. bence  Teşekkürler
Logged

Mesut DOĞRUÇ / ADANA
Husaberg FE 450  2004
BMW F650 GS DAKAR 2003

http://www.bikepics.com/members/mdogruc/

0 505 4654905
bberksan
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 909


« Yanıtla #9 : Kasım 13, 2007, 05:26:45 ÖÖ »

Montun su alanini ilk kez duyuyorum. Ucuzu ile pahalisi ile 4 mont eskittim 1 damla su almadi hicbirisi. Bir tek file montum var onun su gecirmemesi diye bisey zaten konusulmaz. Neyse ben montta su gecirmeme konusuna hic bakmadim yani kriter bile degildi ama arkadaslardan okudugum kadari ile onemli imis siz iyisimi ona da bakin. Benim icin  en onemlisi terletmemesi. Bu rahatligi da file de buldum. Pufur pufur geziyoyrum yazin. Cok enteresan sadece tisortle binmeye bile gore daha az terletiyot file.
Motorda sele alti yada top case'de bir de yagmurluk tasiyorsun boylece islanma sorununu da cozuyorsun. Yagmurluk usumeni de engelliyor boylece Nisan'dan ekime (Istanbul'da) sadece file mont ve yagmurlukla islanma usume ve terleme derdini cozuyorsun. Tabi file mont uzerine yagmurluk giydiginde 100-110 km'yi gecemiyorsun cunku yagmurluk sisiyor bunu da belirteyim.
Pantolon olarak da http://www.dragginjeans.com/ bunlari kullaniyorum. Esasinda 3 tane de gercek motor pantolonum var ama ikisi cok terletiyor. Hele revit marka olan bana REVIT kotudur dedirten berbat bisey , az terletiyor dedigimi de yazin giymiyorum zaten kisin az terletiyor Sonucta yazin motor pantolonu giymen cok cok zor. Tabi ideali giymek ama feci terletiyor.
Logged

I need your boots , your clothes and your motocycle
bbhakan
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 2119


PDF


« Yanıtla #10 : Kasım 13, 2007, 09:32:11 ÖÖ »

Motor kıyafetlerindeki temel problem şu; bu elbiselerle sosyalleşmek mümkün değil.

Şehir içinde kullanmıyorum diyorsan problem yok ama kullandığını varsayalım ve koruma konusunda da hassassın. Oldu ki, bir restoranda akşam yemeğine davetlisin veya başka bir etkinlik.

Giyindin kuşandın vardın gideceğin yere.

Manzara şu:
* Elinde kask aydan yeni dönmüş gibisin.
* Pantolon Çayeli Halk Oyunları ekibinin giydiğine çok benziyor. Pantolon altında dizlik v.s. varsa tüm kafkas oyunlarında da oynayabilirsin.
* Ceketi çıkarttın, badi armır gözüktü o da ne, aslında sen bir çevik kuvvet polisi, halk deyişiyle robokop'sun. Diyelim ki, vücut zırhı üzerinde bir t-shirt başka bir şey giymiştin, o vakit de amerikan futbolcusu gibi duruyorsun.
* Botlardan bahsetmiyorum, cümle alem kaçışır adam ayağıma basarsa yandık diye.

Aklımda bizim forumdan iki cümle var;
1. Motor geniş zamanı olan geniş adamların işi (HDS ya da İlker)
2. Korumalardı v.s. idi derken motor aslında tüm pratikliğini kaybeden bir araç haline dönüşüyor (Sanco)

Sonuç;

Gavurların All The Gear All The Time (ATGATT) dediği konsepte uygun giyinmenin maddi ve manevi sonu yok. Ayrıca sadece şehir dışı gezilerde kullanılabilir. Ama tavsiye edilen budur, herdaim tam koruma.
Gavurların Most Of The Gear, Most Of The Time (MOTGMOTT) dediği şekil sosyal şehir hayatı için daha uygun ama bizim ülkemizde ekstradan çok fazla riski var. "Çoğu koruma, çoğu zaman" bize uygun değil diye düşünüyorum (zaman zaman mecbur kalsam da  Utandım)

NOT: Eğer bütçe orta seviye ise, önümüzdeki yıl kıyafetini mutlaka yenilemek isteyeceksin, bu temel bir kural. Kaynak; benim cüzdan.
Logged

Hakan \"BB\" Ünal
HaMuslu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 3254



« Yanıtla #11 : Kasım 13, 2007, 09:57:12 ÖÖ »

Al bir tulum bak dalgana Büyük gülümse
Logged

Yolculuk ödüldür.
Ilker
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 5755


Aprilia Tuono Factory


« Yanıtla #12 : Kasım 13, 2007, 10:19:05 ÖÖ »

Avi,


Ilk defa motor kiyafeti alacaksin. Motordan ne bekledigini, kisa/orta/uzun gezilerde neler hissedecegini bilmiyorsun. Bence bunlari gormeden ust seviye kiyafet alimina girme. KTM'nin fiyatlarini bilemiyorum ama Dainese/BMW/Rukka, bunlar sektorun en iyileridir. Fiyatlari da ona goredir. Koruma faktoru olarak da birinin otekine fazlasi yoktur.

Benim tavsiyem, orta sinif kiyafetlerle baslaman. Eger "yagmurda kullanmayacagim" diyorsan, Gore-Tex vs ile ugrasma. Muhtemelen yazin bineceksin. Body-Armor uzerine korumalari cikartilmis file ceket iyi gider. Altina da ayni takimin pantalonunu alirsin.

Marka olarak Hein Gericke oneririm. Benim gorebildigim kadariyla fiyat/performans orani en iyi marka bu. Yazlik Air modelleri var. Ben pantalonunu kullaniyorum. Cok memnunum. Aldigim fiyat da 80 Euro mu neydi, yalan olmasin. Yazlik ceket + pantalonu 200-250 euro arasina alabilirsin. Ustune body-armor alman lazim. Ben kullanmiyorum, fiyatini bilemeyecegim ama 150-200 arasi da o tutar herhalde.

Eldiven olarak bahar aylarinda yarisci tipi ustunde ekstra sert korumasi olan eldiven tasviye ederim. Bende HG'nin racing eldiveni var. Hediyesi 65 Euro. Elin ayasinda kanguru derisi filan kullanilmis. Cok rahat, delikli deriye sahip. Ancak Istanbul sicaginda bu eldiven bile pisik eder adami. Alpinestars'in ust korumasi olan MX (cross) eldivenleri var. Ben korumasiz olani ile kullanirdim, cok rahat ederdim. Ciplak elden her halukarda iyidir.

Korumanin azi olmaz, buna hak veriyorum. Ancak ortam sartlarini da iyi degerlendirmek lazim. Eger ustundeki kiyafet rahatsiz ediyorsa, terletiyorsa, ustunde oldugunu fark ettiriyorsa, yarardan cok zarar getirir. Kural olarak kabul gormus soylemlerden biri soyledir:

If it's too hot to gear up, it is too hot to drive...


Bunun otesi senin kabul edilebilir risk seviyenin esigine bagli. Ben yazin ve baharda kisa mesafeler icin korumali pantalon kullanmiyorum. Dusersem basima ne gelecegini biliyorum. Her durumda ama her durumda kask+eldiven+mont+korumali bot giyiyorum. Eldivensiz, botsuz, yazin sicakta montsuz dolasan cok surucu goruyorum. O adam da duserse ne olacagini bilerek kullaniyor. Herkes kendince hakli.  Göz kırpıyorum
Logged

insane
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 1578


insan ayrı insane ayrı


WWW
« Yanıtla #13 : Kasım 13, 2007, 10:56:20 ÖÖ »

bbhakan'a çok katılamıyorum. Benim motorun arkasında 35 litrelik bir sert çanta mevcut. Motordan indiğim zaman bütün ceket, kask, bellik, eldiven ve dizliğimi bu çanta içine sığdırabiliyorum (biraz zor olsa da) bir tek ayağımda çizmelerle kalıyorum. Büyük motorlarda genelde 46 litre civarında çantalar oluyor bunlar gibi çantanız olduktan sonra ortalıkta robocop gibi dolanmazsınız.

Son aldığım ceket ile yukarıda söylediklerim geçerliliğini yitirecek gibi duruyor (çantam büyük olsa sorun olmazdı) çünkü ceket baya iri ama sonuçta kışlık olduğundan yürürken üzerimde kalacağını düşünüp kendimi rahatlatıyorum Gülümse
Logged

Murat İŞGÖREN
XT660R
selcuk
Sr. Member
****
Mesaj Sayısı: 366



« Yanıtla #14 : Kasım 13, 2007, 11:45:22 ÖÖ »

      Bu konuda ekonomik çözüm istiyorsan sayılı markaların en fonksiyonel ve pahalı modelini al  Korktum .
Çok ciddiyim!!.. Kısa sürede seni rahatsız edecek detaylarla boğuşmaya başlayınca yeni kıyafet almaya yöneliyorsun ve sonuçta dünya kadar paran gidiyor. Gore-tex'in su geçirmezliği en sıradan özelliği, düşün ki 5 ytl'ye alacağın muşamba da aynı işi görür ama Gore-tex hafiflik, dayanıklılık, soluma ve rahatlığı tek kalemde sunuyor. Vereceğin her kuruşu sonuna kadar hak ediyor.

Mont için iki yılda 200'er euro'dan 400 euro harcayıp yine de tam mutlu olmamak yerine 400 euro'yu bir defada ver ve yıllarca mutlu ol.. bence  Teşekkürler

mdogruc a katılmamla birlikte birkaç noktaya dikkatini çekmek isterim.
Revitin EXPEDİTİON mont ve ULTİMATE pantolonunu kullanıyorum . Ayrıca yazın aşırı sıcaklarında da BMW nin AIR FLOW mont ve pantolanlarını kullanıyorum . Her iki markadaki ürünler üretim amaçlarına tam hızmet ediyorlar diyebilirim . Revitleri en son neredeyse 0 - 5 derece arasında kullandım - üşümedim, çok uzun süreli yağmur sürüşleri hariç damla su da geçirmiyorlar -tamam. Fakat pantolonundan okadar rahatsız oluyorum ki kullanmak bile istemiyorum  . Oturmuyor işte . Kalıbından mı, benim kalıptan mı ?...Bunu BMW nin pantolonunu giyene kadar normal zannediyordum ve kabullenmiştim fakat şimdi öyle olmadığını gördüm . Diğeriyle çok çok rahatım ve günlük kullanmaktan hiç rahatsız olmuyorum .
Diyeceğim marka, malzeme, kalite, koruma - tamam olmazsa olmazlarımız .Fakat bence çok önemli olan bir husus da giyidiğin zaman seni rahatsız etmemesi, bir an önce gideceğim yere varayımda kurtulayım şunlardan gibi düşüncelere sevketmemesi.
Coratex botlarımı inan motora binmediğim zaman bile kullanabilirim, terletmiyor çok rahat, sıcak, serin...
Dene. Çeşitli markaların farklı modellerini, giy, çıkart , biraz dolan mağaza içinde . Rahat ettiğinde zaten tamam, budur diyebiliyorsun . Aceleye getirme çünkü ha dediğinde yenisi alınacak bir ürün değil. Karşılaştırma yapabilmen ve çeşit açısından fuarları bekleyebilirsin ( hafta içi ve erken saatlerde git ki çok kalabalık olmadan rahat rahat deneme fırsatın osun ).
 Şu anda hemen kullanmaya başlamayacağına göre ilkbahardaki fuarı bile bekleyebilirsin, paran cebinde olduktan sonra...
Logged
bbhakan
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 2119


PDF


« Yanıtla #15 : Kasım 13, 2007, 11:56:37 ÖÖ »

Fakat pantolonundan okadar rahatsız oluyorum ki kullanmak bile istemiyorum  . Oturmuyor işte . Kalıbından mı, benim kalıptan mı ?...Bunu BMW nin pantolonunu giyene kadar normal zannediyordum ve kabullenmiştim fakat şimdi öyle olmadığını gördüm . Diğeriyle çok çok rahatım ve günlük kullanmaktan hiç rahatsız olmuyorum .

Bende de aynı kombinasyon var. Ultimate pantolon maalesef yukarıda tarif ettiğim karadeniz oyunları için de kullanılabilir gibi duruyor üzerimde. Fakat yazın o sıcaklarda bile çok rahatsız etmedi, bacaktaki fermuarı açınca her ne kadar Fatih ürek gibi filelerden sebep seksi gözükse de işe yarıyor.

Insane, full koruma için geçerlidir yazdıklarım. Senin kıyafetler + zırh + pantolon.
Logged

Hakan \"BB\" Ünal
Aivasovsky
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 533


Kaan Akçalar


WWW
« Yanıtla #16 : Kasım 13, 2007, 01:09:52 ÖS »

Günün sözü:
"Ancak motora binemeyecek kadar çok koruma giymişseniz yeterince emniyettesiniz" 
---------------------------------------

Elinize sağlık,
"Trinity, bana malzeme bilgisi yükle"...bzzzzzrrt..."oh,teşekkür ederim" gibi oldu  Büyük gülümse
Şimdi gözümün önünde çok daha net ve geniş bir tablo var ve bir çok taş yerine daha iyi oturdu.
Marka olarak İstanbul'da Revit, Dainese ve Hein Gericke mevcut.
Perşembe günü fuara gidip sindirella tarzı deneye deneye dolaşacağım.



Şimdilik gözüme kestirdiklerim şunlar:

Ceket:
HG'nin Tuareg modeli fena görünmüyor.
http://www.heingericke.com.tr/urun.php?k=Tuareg
Uzun ve kısa ceketin avantaj dezavantajları nedir?

Alt-iç giyim(aka: Çömlek protection) (Pro-short)
http://www.dainese.com/eng/articolo.asp?cat=1,2,3,7&nome=PRO-SHORT&articolo=1875788

Eldiven:
 Mevsimlik HG Trafit, Yazlık olarak Revit Monster, Revit Solar Mesh makul göründü gözüme
http://www.heingericke.com.tr/urun.php?k=Giyim&ak=Eldiven 
http://www.webbikeworld.com/motorcycle-gloves/summer-motorcycle-gloves/
http://www.webbikeworld.com/motorcycle-gloves/rev-it-monster-gloves/
Tam kışlık eldiven daha sonra düşünücem o kadar sert koşullarda henüz çıkmam.



 Açıkçası ceketlerdeki standart korumalar baştan beri pek içime sinmiyordu.
Kazma kürek darbesi, düz asfalta düşme gibi kozmetik sayılabilecek darbeleri alsa da
uçarak kaldırım kenarına sırt üstü düşme gibi durumlarda ancak sert body armor çalışacak.
Yamaç paraşütünde de güvenlik-hantallık-illallah üçgeni malesef var.
Acıya, sıcağa, paçalarımdan ter akmasına alıştığım için çok yabancılık çekmeyeceğim sanırım.




SKY
Logged

Yamaha XT350
(bkz: bitmiş senfoni)
hepdurgunsu
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 4438



« Yanıtla #17 : Kasım 13, 2007, 01:16:31 ÖS »

Vallahi herkesin yazdığına bakıyorum.. Herkes haklı.. "Sen de böyle demişsin ama o iş öyle olmaz.." diyebileceğim tek satır yok..

Motor üzerindeki çekilen şeyin adı eziyet.. Bunun lamı cimi yok.. Bunu çekilebilir kılmak için iyi kıyafet, insanın üstüne jilet gibi oturan kıyafet alması gerek.. Kendini iyi hissetsin bir kere.. Onun da su götürür yanı yok. Bunun için de biraz paraya kıyıp iyi marka almak, ince eleyip sık dokumak lazım.. O şüphesiz.. Ancak bir yandan insanın ancak giyerek, ıslanarak, üşüyerek, yanarak, kan işeyerek, sürünerek edinebileceği tecrübeler var.. O da doğru.. E korunmak da gerek.. Bazı şeylerden feragat edemiyoruz... olmuyor..

Ben iyisi mi kendi hikayemi yazayım..

...

Kendim uzunca süre yüksek tekolojili dağcılık ekipmanı, kıyafeti falan kullanıp bunları da oldukça ileri şartlarda deneyip bir "çıkarılan dersler" fikri oluşturduğum kendime daha çok güveniyordum.. Bir de uzunca yıldır abilerin eski montlarına, botlarına falan ortak olduğumdan bir yelpaze geçmişti önümden..
Ama ben de çok hata yaptım.. Çok parayı boşa harcadım.. Hatta bunlar sonucunda, hem ona hem buna gelen bir şeyi aramaktansa bazı hava/trafik durumları, pratiklik üçgeninde eziyete/riske değmeğecek durumlar olabileceğini keşfettim..

Kendi çıkarımlarımdan naçizane..

- Kaskımı X-Lite almıştım.. Rüzgar korumasız motorumda kafama göre hemen en küçük ön kesit alanı ondaydı. makul fiyatlıydı..
- Body-Armor denen şeyi önce sadece arazide kullanıyordum.. Şimdi ceketimin içerisinde duruyor.. Onsuz çıkmam diyebilirim.. İnsana eldiven gibi olanları var.. (Bazen giymeyeyim diyorum ama cekete tekrar korumaları yerleştirmekle uğraşacağıma bunu geçiriyorum üzerime..)
- Yaz montu ve kış montu ayrı olmalı benim için.. Pantolonlar da keza öyle.. Piyada bulduğum en uygun dizliği de aldım.. Nadiren kot pantolonla falan giyiyorum..
- MX botlarıyla motor kullanıyorum.. Sidi'ler çok ağır falan ama hiç değilse bileğinden mafsallılar.. Yürüyebiliyorum.. İnsanlar kaçıyor.. Gıcırdıyor.. Ben alıştım onlara.. hayatım boyunca bot-postal falan giydim.. Nedir abi.. (Nadiren trekking botları giyiyorum.. Ama o kadar nadirleşti ki en son ne zamandı ben bile hatırlamıyorum.. İşte kot altına)
- Eldiven değişmez yara.. Zanaatkar ellerine sahip olduğum için  Şaka yaptım  kalın, kaba kışlık eldivenler ile yamuluyorum.. Gaz hissim kayboluyor..



Ne bileyim.. Şimdi yine bir takım kıyafet alsam bunları göz önünde bulundururum da alırım.. Buna göre.. Mesela kotla binerim diye, arada dergi testlerinde giyerim diye AlpinStars SMX falan gibi bir yarışçı botu alayım diyorum.. Benim motor da yüksek, bileklerim arabaların tamponları hizasında.. Daha az korumalı bir botu tolere edebileceğimi sanmıyorum..
Daha medeni, şehir içi kullanılabilecek, motordan bağımsız bir mont daha alayım diyorum.. Yine Alpin'e gidiyor aklım..

...

Aerostich'in tulumlarına da daha sıcak bakmaya başladım..

..

Eklenti: MX'cu şortu insanın zürriyetini tehlikeye atar sanki.. Kalça korumaları olan pantolonlar seni beni pek güzel idare eder.. Bir de şortla uğraşma.. Hakikaten hiç pratik değil...
Ama benim gibi eşek olma, Kalça korumalarını takmaya üşenme..   Döverim
Logged
bbhakan
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 2119


PDF


« Yanıtla #18 : Kasım 13, 2007, 01:35:54 ÖS »

- Body-Armor denen şeyi önce sadece arazide kullanıyordum.. Şimdi ceketimin içerisinde duruyor.. Onsuz çıkmam diyebilirim.. İnsana eldiven gibi olanları var.. (Bazen giymeyeyim diyorum ama cekete tekrar korumaları yerleştirmekle uğraşacağıma bunu geçiriyorum üzerime..)

Eldiven gibi olan hangi marka HDS? Bir de ceketin içinde duruyor derken? İkisini birlikte çıkarabilecek bir sistem mi yaptın? Yoksa ceketimin içine giyiyorum manasında mı? Baydın



Logged

Hakan \"BB\" Ünal
cagassi
Sr. Member
****
Mesaj Sayısı: 316


« Yanıtla #19 : Kasım 13, 2007, 02:11:47 ÖS »

Ben Mdogruc'a katılıyorum.Git iyi bir markadan al.Yalnız içliği çıkan bir model olsun kışın tak yazın çıkar.2003'de paraya kıyıp bir tane Alpin almıştım halada çok severek giyerim.Tek sorunum o zaman DD'nin aklına uyup sarı renkte almıştım Büyük gülümse(sarı görününürlüğü en fazla olan renk,insan gözünün en çabuk algıladığı renk)Her motosiklete bindikten sonra devamlı silip temizliyordum.Şu anda üretilen modeller yalnız daha vücuda oturan modeller rüzgarın içinize girmesini engelliyor ve şişmiyorsunuz.

İş yaşantında kıyafet serbestliğin varsa Bmw'nin City modelini önerebilirim,hediyesi 184 euro


Yada, Draggin Jeans'in traffic modelini içine ekstra giyebileceğin korumalarla beraber


Şort alternatiflarinde Forcefield'i de düşünebilirsin
 

Daha fazla bilgi için
http://www.forcefieldbodyarmour.co.uk/
http://www.chakratr.com/chakra.htm
Logged

Çağlar
Triumph Sprint St 06
Sayfa: [1] 2 3 ... 22
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Kullanıcı

Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Ekim 22, 2014, 02:10:19 ÖS

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
TinyPortal v.1.0.6 beta 2 © Bloc